Přejít k hlavnímu obsahu

Jak využít zázračné účinky cibule | rady

Jak využít zázračné účinky cibule | rady. Jak využít zázračné vlastnosti cibule? Je to téměř všelék při boji s infekcemi. Umí stimulovat krevní oběh a zažívání, dále má diuretické, detoxikační, antiseptické a hypoglykemické účinky. Umí snižovat hladinu cholesterolu a chránit proti srdečním záchvatům. Cibule, ať syrová nebo vařená, ředí krev, rozpouští krevní sraženiny a snižuje krevní tlak. Při kašli pomáhá uvolňovat hlen z průdušek a poradí si i s bradavicemi. Můžeme ji zkusit i při bolestech hlavy. Přečtěte si pár tipů, jak to vyzkoušet.

Co je potřeba

  • cibule všech tvarů a druhů

1

Již 4000 let př.n.l. ji využívali Egypťané proti moru, choleře a epidemiím. To nám naštěstí nehrozí, ale její antiseptické výpary čistí vzduch i dnes. Stačí rozříznout cibuli a na talířku umístit v místnosti s nemocným.

2

Cibulová polévka působí jako afrodiziakum, ale více asi využijeme proti kašli a chrapotu. Vezmou ji na milost i děti a, na rozdíl od sirupu z cibule, chutná i mužům. Pokud polévku dobře uvaříte, bude tento lék veliká delikatesa.

3

A teď ta, o něco méně chutná medicína. Jedná se o šťávu z cibule. Nasekanou, syrovou cibuli pokapeme medem nebo prosypeme cukrem a necháme alespoň tři hodiny louhovat. Cibule pustí šťávu, kterou užíváme proti kašli. Stačí čajová lžička každé dvě hodiny.

4

Určitě sáhněte po cibuli když vás štípne vosa nebo včela. Rozkrojte ji a řeznou plochou přiložte na postižené místo.

5

Připravme si cibulovou šťávu. Nakrájenou cibuli posypeme solí a necháme působit přes noc. Šťávu vymačkáme a potíráme s ní 2x denně bradavice. Použijeme i na spáleniny, říznutí, nežity a abscesy.

6

Při bolesti hlavy a migréně můžeme vyzkoušet cibulový obklad. Cibuli nakrájíme nadrobno a zabalíme ji do látky. Obklad přiložíme na zátylek a přikryjeme nahřátou šálou. Vydržíme alespoň hodinu. Bolest by měla ustoupit.

7

Také jsou oblíbené cibulové ponožky proti zahleněným průduškám. Nadrobno nakrájíme velkou cibuli a rozložíme jí na pergamenový papír, který zahřejeme na topení. Nahřátou cibuli vložíme do ponožek a ty opatrně natáhneme na nohy. Vydržíme celou noc. Takto připravené ponožky mají siný detoxikační a čistící efekt, regulují látkovou výměnu a uvolňují hlen z těla. Přes reflexní zóny plosek nohou působí na celé tělo.

8

Cibule je zázrak mezi plodinami a její cena je zanedbatelná. Proto doporučuji vyzkoušet, ať už jejím účinkům věříte, nebo ne. Všem přeji hodně zdraví!

Autor: Jana P.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak využít prvosenku jarní
Jak využít prvosenku jarní | rady a tipy. Prvosenka jarní známá také jako petrklíč je vytrvalá rostlina, která kvete na jaře (konkrétně od března…
Jak sbírat a využít dubovou kůru | rady
Jak sbírat a využít dubovou kůru | rady. Dubová kůra je známý přírodní lék na hemoroidy. Má i jiné léčivé účinky, jejichž síla je však poměrně krátkod…