Co je potřeba

rostlina Aloe pravá – vera (Aloe barbadensis, Aloe vulgaris), Aloe stromovitá (Aloe arborescenc) nebo Aloe kapská (Aloe ferox)

ostrý nůž a sterilní sklenice

pro uchování – práškový vitamin C (cca 500 mg) nebo vitamin E (400 IU), obojí seženete v lékárně

1

Pro získání léčivého gelu použijeme rostlinu starou minimálně 3 roky, ta má totiž již dostatek účinných látek. Nejrychlejší způsob použití je ten, že odřízneme list a řezem přiložíme na postižené místo. Pokud však chceme získat větší množství gelu, postupujeme takto:

Odkrojíme spodní vnější list rostliny a omyjeme jej. Také si důkladně umyjeme ruce, abychom si gel nekontaminovali. Gel získáme z vnitřní části rostliny. Listy svisle umístíme do nějaké nádoby a necháme asi deset minut odtéct nežádoucí žlutou pryskyřici – latex.

2

Ostrým tenkým nožem nebo škrabkou odkrojíme celou plochu vrchní části slupky. Slupku oddělujeme proto, že obsahuje silné projímavé a kůži dráždící látky. V domácích podmínkách je docela těžké zamezit smísení projímavých látek a gelu, proto vnitřní užívání gelu nedoporučuji.

3

  Nyní lžičkou seškrábneme gel do připravené misky. Máme-li tlustý a velký list, můžeme použít i ostrý nůž a gel odříznout na podložce podobně jako stahujeme kůži z rybího filé.

4

Takto připravený gel obsahuje i kousky dužiny. Abychom je odstranili, použijeme mixér a získáme tak kompaktní gel.

5

Nyní gel smícháme s přírodním konzervantem – vitaminem C nebo E. 500 mg vitaminu C nebo 400 IU vit. E postačí asi na čtvrt šálku gelu. Takto připravený gel dáme do sterilní sklenice, dobře uzavřeme a můžeme skladovat v lednici několik měsíců. Gel bez konzervantu spotřebujeme raději co nejrychleji. Některé zdroje uvádí, že vydrží až 2 týdny, jiné, že naopak podléhá rychlé hnilobě.

6

Gel má úžasné hydratační, fungicidní, baktericidní a desinfekční účinky. Také zmírňuje bolest.

Použití gelu:

  • na drobná poranění (nepoužívejte na otevřené hluboké rány a puchýře)
  • na povrchové popáleniny
  • na popáleniny od sluníčka
  • při výrobě pleťové masky
  • na ekzémy a akné
  • na hmyzí štípance
  • na opary, bradavice
  • proti lupům 
  • na lámavé nehty
Varování

Domácí gel nepoužívejte vnitřně. U některých osob se může po natírání gelem z aloe vera vyskytnout alergická reakce, v takovém případě přestaňte gel používat.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.333335
Average: 3.3 (3 votes)