Co je potřeba

  • 2 papriky
  • 4 rajčata
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 1 cibule
  • 3 stroužky česneku
  • šťáva z ½ limetky
  • ½ lžíce oregana
  • špetka soli
  • špetka pepře
  • podle chuti římský kmín
1

Nejdříve očistíme papriky a nakrájíme je na kostičky. Vybrat si můžete ze dvou kombinací: 2 zelené nebo 1 zelená a 1 červená. Každopádně by měly být velké a šťavnaté. Cibuli také oloupeme a pokrájíme na kostičky. Na pánvi rozehřejeme malé množství olivového oleje, vsypeme papriku a cibuli a na středním plameni chvíli opékáme.

2

Mezitím spaříme a oloupeme rajčata. Jde to jednoduše. Rajčata ponoříme na minutu do vroucí vody a poté přelijeme studenou. Poté vydlabeme dužinu se semínky a zbytek nakrájíme na kostičky. Česnek prolisujeme a vše přihodíme k opékající se zelenině. Přidáme limetkovou šťávu a koření.

3

Přivedeme k varu a odstavíme z plamene. Po vychladnutí servírujeme v malých mističkách nebo přímo promícháme s libovolně upraveným masem či rybami. Jestliže nechcete salsu servírovat hned, přendejte ji do dobře uzavíratelné nádobky. V chladničce vám díky tomu vydrží až 5 dní.

Tipy

V Argentině přidávají do salsy i několik lístků zelené petržele. Salsu můžeme připravit i za studena. V takovém případě namočíme oloupanou cibuli na deset minut do slané vody. Pak ji spolu s očištěnou paprikou, spařenými rajčaty a dalšími ingrediencemi rozmixujeme. Vydrží v lednici 2-3 dny.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4
Average: 4 (2 votes)