Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat chutnou haši z vařené slepice | recept

Slepičí vývar je příjemné zpestření rodinného jídelníčku a ve většině případů má své pevné místo. Vývar ze slepice je chutný a výživný, při nachlazení jej nabízíme horký jako součást domácí léčby. A jak využít maso ze slepice?Určitě je dobré v polévce, ale dá se upravit na mnoho vynikajících způsobů. Jedna z variant může být pikantní hašé. Zkuste si ji připravit a ochutnejte, jak je skvělá, nedá moc práce.

Co je potřeba

jedna středně velká slepice
mletá papriku
jedna plná lžíce plnotučné hořčice
2 - 3 lžíce pleje
2 lžíce sojové omáčky
jedna plná lžíce plnotučné hořčice
1 deci vina

1
Uvaříme slepici hodně doměkka, přesněji řečeno, úplně ji rozvaříme, aby se maso dobře oddělilo od kosti. Ručně maso natrháme na drobné kousky, docela na nitky, přimícháme do něj 2 lžíce sojové omáčky, jednu plnou lžíci plnotučné hořčice a jeden decilitr vína. Víno může být bílé nebo červené.
2
Rozpálíme 2 lžíce oleje asi na takovou teplotu, jako když chceme smažit, nasypeme na olej mletou papriku, můžeme ji podle chuti namíchat s pálivou paprikou, anebo ostrou papriku nahradíme feferonkou. Mletá paprika pouští barvu jen na rozpáleném tuku a je jedno, o jaký omastek nebo olej se jedná. Po nasypání papriky musíme olej hned vypnout, paprika okamžitě vzpění. Pokud bychom ji ještě smažili, spálila by se a zhořkla. Přeci jen je ve stavu prášku a tomu ke spálení stačí málo. Paprikou, která na omastku vzpění, přelijeme maso.Vše dobře promícháme a hašé je hotová. Kdo má rád šťavnatější směs, můžeme ji zalít vývarem ze slepice.
3
Haši podáváme s chlebem, s brambory nebo s rýží.
Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto: ilustrační, autorské od Jiřiny Novákové

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články