Přejít k hlavnímu obsahu

Jak udělat kuřecí křidélka v karamelu | recept

Kuřecí křidélka v karamelu jsou zpestřením konzumace drůbeže, na které si rádi pochutnáváme, ale vítáme změnu. Křidélka takto upravená mají křupavou krustu a chutnají opravdu výtečně. Zálivka, ve které se křidélka zapékají, obsahuje cukr, který tepelnou úpravou zkaramelizuje. Vyzkoušejte kuřecí křidélka v karamelu a možná uznáte, že trochu náročnější příprava stojí zato.

Co je potřeba

10 ks křidélek
4 vejce
2 + 2 lžíce hladké mouky
na špičku nože mletý pepř
1 lžička sladké papriky

Zálivka:
125 ml sojové omáčky
135 gr cukru
125 ml octa
125 ml vody

1
Kuřecí křidélka omyjeme a zároveň si připravíme dva talíře - na jeden si připravíme mouku + pepř + sladkou papriku, na druhém talíři si uděláme těsto z vajec a mouky. Rozklepneme čtyři celá vejce, přidáme hladkou mouku a rozkvedláme vidličkou do hladka, aby nezůstaly žádné žmolky.
2
Obalujeme omytá křidélka nejdřív v talíři s moukou, pepřem a sladkou paprikou a pak v druhém talíři - v těstíčku. Takto obalená křidélka hned dáváme na pánev s rozpáleným olejem a restujeme je.
3
Restovaná kuřecí křidélka skládáme do pekáčku (pokud chceme dělat větší množství, skládáme křidélka natěsno) a zároveň si předehřejeme troubu.
4
V mezičase uděláme zálivku ze sojové omáčky, cukru, octa a vody. Dobře promícháme. Připravenou domácí zálivkou ze sojové omáčky zalijeme naskládaná kuřecí křidélka a dáme je péct do trouby.
5
Pečeme asi na 180 stupňů, záleží na typu vaší trouby a na jakou teplotu jste zvyklí péct maso. Během pečení kuřecí křidélka asi 2x obrátíme. Pečeme cca 45 minut. Pečení ukončíme, když zálivka zhoustne, ale je důležité, aby křidélka byla propečená, tudíž bychom dobu pečení neměli příliš zkrátit. Dobrou chuť.
Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Foto autorské: Jiřina Nováková

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak udělat medová křidélka s chilli
Pro nejlepší křidélka už nemusíte do fastfoodu, ale můžete si je připravit doma. Ukážu vám v mém receptu, jak udělat medová křidélka s chilli. Dobrota…