Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct kynuté tvarohové rolky

Jak upéct kynuté tvarohové rolky | recept z kynutého těsta. Kynuté rolky podle následujícího receptu se skvěle hodí na snídani k šálku čaje nebo mléka. Jsou nadýchané a vláčné i druhý den po upečení. Plnit se mohou nejen tvarohovou nádivkou, ale i makovou nebo oříškovou, záleží na tom, kterou máte nejraději. Pečete-li pro diabetiky, nahraďte v rozpisu cukr stejným množstvím xylitolu. Mám to odzkoušené a mohu to doporučit.

Co je potřeba

Těsto:

  • 330 g hladké mouky
  • 150 ml mléka
  • 25 g droždí
  • 40 g krupicového cukru
  • 50 g rozpuštěného másla
  • 1 vejce
  • špetka soli

Náplň:

  • 250 g tvarohu
  • rozinky podle chuti
  • 1 žloutek
  • 2 lžíce cukru
  • citronová kůra z poloviny citronu
  • několik kapek vanilkového extraktu
  • bílek na potření pečiva před pečením
1

Ve vlažném mléce rozpusťte cukr a rozdrobte do něj droždí. Na teplém místě nechte droždí vzejít, poté přidejte rozpuštěné vlahé máslo, špetku soli, celé vejce a mouku. Vypracujte tužší těsto, které bude přibližně hodinu kynout. Vykynuté těsto přibližně zdvojnásobí objem.

2

Náplň připravíte smícháním všech předepsaných ingrediencí. Rozinky byste měli mít předem namočené v rumu, ovocné šťávě nebo vodě. Jestliže je nemáte, na několik minut je zalijte vroucí vodou.

3

Vykynuté těsto rozválejte na lehce pomoučené desce na obdélník. Těsto vyválejte na zhruba půlcentimetrovou tloušťku. Celou plochu rovnoměrně potřete připravenou tvarohovou nádivkou.

4

Obdélník po délce složte na třetinu šířky (podle fotografie) jako závin. Případné nerovnosti srovnejte, těsto je plastické a dobře se vytahuje.

5

Nakrájejte závin na plátky. Doporučuji spíše užší. Jednotlivé kousky překládejte na plech s papírem na pečení. Před položením je stočte do spirály a lehce na plechu přimáčkněte. Potřete bílkem a pečte při 180 °C do zezlátnutí.

6

Upečené rolky nechte vychladnout na mřížce a před podáváním je posypejte moučkovým cukrem. Nevadí-li vám trochu práce navíc, můžete je cik cak zdobit polevou z moučkového cukru a citronové šťávy.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct bramborový makovec
Jak upéct bramborový makovec | recept na makovec z vláčného těsta s přídavkem brambor. Makovec podle následujícího receptu má několik výhod – do těsta…