Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct pikantní kuřecí křidýlka | recept

Pikantní kuřecí křidýlka | recept. Kuřecí maso a křidýlka obzvlášť se staly oblíbenou pochoutkou připravovanou venku na grilu. Kuřecí maso je chutnější, naloží-li se předem do marinády. Receptů na kuřecí křidýlka je spoustu, a tak můžete zkoušet stále něco nového. Nabízím k vyzkoušení kořeněnou omáčku, kterou si určitě zamilujete.

Co je potřeba

  • 16 kuřecích křidýlek

Marináda:

  • 1 malá cibule
  • 2 stroužky česneku
  • 500 g rajčat
  • 2 lžičky tymiánu
  • lžička oregana
  • špetka semínek fenyklu
  • špetka mleté skořice
  • 2 lžíce cukru
  • podle chuti chilli
  • 3 lžíce vinného octa
  • lžíce dijonské hořčice
  • sůl
  • mletý pepř
  • trochu oleje
1

Na oleji necháme zesklovatět drobně pokrájenou cibuli a česnek. Přidáme rajčata, které je lepší předem oloupat. Čerstvá rajčata můžete nahradit rajčaty v plechovce.

2

Do pánve k zelenině přidejte všechny ostatní ingredience. Fenyklová semínka umelte v mlýnku na koření nebo je podrťte.

3

Směs přiveďte k varu a nechte asi čtvrt hodiny v nepřikryté nádobě vařit. Část tekutiny se odpaří a omáčka se zahustí. Odstavte, nechte vychladnout a rozmixujte. Pak do marinády vložte křidýlka a nechte nejméně 3 hodiny marinovat. Nejlepší chuť mají křídla marinovaná přes noc. V marinádě maso občas promíchejte.

4

Křídla pečte na grilu v alobalovém tácku. V troubě se pečou při teplotě 220 °C. Křidýlka jíme rukama, přikusujeme chléb.

Autor: Mirka K. | Zobrazit autorská práva

Foto archiv Mirky K.

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Jak ugrilovat šašlik z masa | recept
Jak připravit slepici na paprice | recept
Jak upéct husu po staročesku | recept