Co je potřeba

  • 1 kg brambor
  • 500 gramů kysaného zelí
  • 100–120 ml mléka
  • 4 lžíce sádla
  • 3 ks cibule
1

Z brambor je třeba nejdříve udělat bramborovou kaši. Brambory oloupeme, nakrájíme na menší kousky a uvaříme ve vroucí osolené vodě. Jakmile jsou brambory měkké, scedíme je a rozmačkáme na hrubší kaši.

2

Mezitím trochu povaříme kysané zelí – vložíme ho do hrnce a přelijeme studenou vodou tak, aby bylo úplně ponořené. Vaříme na mírném ohni asi 15 minut. Pak ho slijeme a necháme dobře okapat.

3

Cibuli nakrájíme nahrubo a rychle osmažíme na rozpuštěném sádle. Brambory a zelí smícháme dohromady a postupně přiléváme mléko až do požadované konzistence (záleží jen na vás, jak moc hustou chcete lepenici mít). Servírujeme posypané cibulkou opraženou na sádle.

4

Do bramborovo-zelného základu lepenice můžete také cibulku vmíchat rovnou a nechat celý pokrm krátce zapéct v troubě (10–15 minut na 220 °C). Vytvoří se tak lahodná krusta.

Tipy

Povařením kysaného zelí se vyhneme mnoha trávicím problémům. Nepovařené zelí v sobě zase skrývá spoustu cenných vitamínů, takže pokud ho snesete, vařit ho nemusíte. Kysané zelí můžete pro vylepšení chuti povařit spolu s různým kořením (bobkový list, nové koření, celý pepř apod.).

Varování

Nikdy nevařte zelí a brambory dohromady pod vidinou ušetřeného nádobí. Brambory budou jen obtížně měknout.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)