Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat lyže z druhé ruky

28. Červenec 2015

Do lyžařské výbavy nemusíte investovat desítky tisíc. Použité lyže seženete v bazaru za zlomek původní ceny, přičemž rozdíl mezi novými a „ojetými“ je pouze jeden den na sněhu. Jak ale vybrat ty správné? Co zkontrolovat a na co se zaměřit?

Co je potřeba

Dříve než vyrazíte do lyžařského bazaru, zkuste si odpovědět na několik základních otázek:

  • Jak dobře umím na lyžích jezdit?
  • V jakém terénu chci jezdit?
  • Kolikrát za zimu pojedu lyžovat?
  • Jaké mám lyžařské ambice?

Jestliže vyrazíte s dětmi na vánoční lyžovačku do Krkonoš, v lednu s přáteli do Francie, a sezonu zakončíte ve slovenských Tatrách, pravděpodobně nebude všude stejný terén. V dobrém bazaru vám s volbou vhodných lyží pro zvolené podmínky rádi poradí.

1
Kvalitní bazar je základ, vyškolený personál povinnost
Často omílané téma, ale opravdu jej nepodceňujte. Dobře zvažte, do kterého bazaru půjdete, protože lyže, které si potom odnesete, vám budou sloužit několik let. V případě nákupu v internetovém bazaru, si zjistěte, za jakých podmínek můžete zakoupené lyže vrátit. Bazar Happy Sport nabízí i na použité lyže roční záruku, což je v Česku unikát. Naskladněno mají stovky kusů, takže je opravdu z čeho vybírat. Veškeré lyže navíc dostanete oservisované. Vyškolený personál složený z odborníků vám poradí a zodpoví všechny otázky, přičemž se možná rozhodnete pro úplně jiné lyže, než jste si zvolili na začátku. Komunikovat spolu můžete přímo na prodejně, po telefonu či online.
2
Na co se při výběru lyží zaměřitVýběr lyží je tak trochu alchymie. V potaz musíte brát spoustu drobností, jež ve výsledku ovlivní to, jestli si týden na horách užijete nebo ne. Každý způsob jízdy vyžaduje jiný druh a délku lyží. Zde je několik obecných pravidel, podle nichž můžete vybírat:
  • Začátečníci, lidé s menší a lehčí postavou ocení kratší lyže s měkčím jádrem. Ty jsou točivější a lépe ovladatelné
  • Pokročilí a sportovní lyžaři, větší a těžší postavy mohou mít lyže delší. Jsou tvrdší, a často s dřevěným jádrem
  • Delší lyže jsou při rychlejší jízdě klidnější, a snadněji zvládají dlouhé oblouky. Určením patří spíše pokročilejším lyžařům
  • Lyže pro upravené tratě jsou zpravidla ve středu užší. Pokud však nejezdíte na 100% připravené sjezdovce, která se udrží maximálně pár hodin pro průjezdu rolby, nebojte se ani lyží, se šířkou 80-85 mm pod botou
V bazaru vždy zkontrolujte skluznici lyží. Rozhodně by neměla mít hluboké rýhy a škrábance. Naopak odřená svrchní část lyže ničemu nevadí, a jedná se spíše o kosmetický nedostatek. Dobrý bazar vám nabídne pouze kvalitní, servisované vybavení. Spolu s prodejcem se rovněž zaměřte na jádro lyže. Nesmí být „prošláplé“. Také se zeptejte, zda si dát pozor na nějaké konkrétní detaily u různých značek.
3
Slovníček pojmůAllround/Allmountain – nejuniverzálnější lyže. Jsou určené pro rekreační až mírně sportovní jízdu. Některé značky volí první nebo druhý název pro pojmenování, ale vždy se jedná o stejný druhFreeride – lyže, se kterými si užijete jízdu v prašanu a rozjezděném sněhu. Jsou stabilní i při vyšších rychlostechFreestyle – lyže patřící do snowparků a na vrstvy prašanu. Špičky i paty těchto lyží jsou zvednutéSlalomky (obřačky) – sportovní lyže pro zkušené a zdatné lyžaře. Jejich ovládání vyžaduje zkušenosti a technikuSkicross – mírně rozšířené lyže vhodné i na neupravenou sjezdovku. Užijete si s nimi sportovní jízdu ve středních až delších obloucích
4
Vybrali jste? Vyzkoušejte si je
Je vám jasné, jaké jsou vaše lyžařské schopnosti, co od lyží očekáváte, probrali jste s personálem všechny detaily a ve výběru vám zůstaly 3 druhy lyží? Půjčte si jedny a vyzkoušejte je. Až si budete jisti, že jsou to ty pravé, tak si je kupte. Lepší bazary vám odečtou cenu výpůjčného od celkové ceny lyží. Cena bazarových lyží je často až o 80 % nižší oproti novým kusům, přičemž kvalita zůstane stejná. A rozdíl je právě jeden den na sněhu. Ušetřené tisíce můžete investovat do wellness a další skvělých zážitků.
Autor: chiquita | Zobrazit autorská práva

Návod obsahuje komerční sdělení. Zdroj foto: HAPPY SPORT.cz | www.happysport.cz, fran-42, ID: 79526397, Pixmac.cz

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Lyžování patří u nás stále k velice oblíbeným zimním sportům a po vlně nadšení ke snowboardu, se lidé opět k lyžím vracejí. Máte dilema, zda si lyže p…
Obrázek není k dispozici
Kabelka jako módní doplněk je pro ženu přece nepostradatelný. Kabelky, krom toho, že mají praktickou úlohu, mohou odrazit celkový styl oblékaní. Je ví…
Obrázek není k dispozici
Helma patří k základní lyžařské výbavě, bez níž byste na svah neměli v žádném případě vyrazit. Helma na lyže vám totiž může zachránit život. Nutno vša…
Obrázek není k dispozici
Abyste si své lyžování užili, je zapotřebí, aby vaše lyže byly adekvátně dlouhé. Délka lyží podmiňuje rychlost, komfort jízdy i ovládání. Víte, jak v…