Jak si vybrat nové auto

Koupě auta je zásadním okamžikem pro každého z nás. Ať už se jedná o koupi prvního vozu nebo jen obměnu ojetého za nové, vždy tomu předchází důkladný výběr a zvažování.
Přeci jen si auto nekupujeme každý den. Navíc typem automobilu, kterým jezdíme, částečně vyjadřujeme svůj životní styl.

4.333335
Průměr: 4.3 (3x)
Váš hlas: Není
Mírný
30 minut a více

1

Typ vozu

Při výběru auta musíme dbát na to, abychom důkladně promysleli, k jakým účelům budeme vozidlo využívat. Pokud jste aktivní člověk, který rád sportuje, určitě pro vás nebudou vhodné typy sedan a kabriolet. Naopak, vhodnými kandidáty budou varianty kombi, MPV a SUV. Kdy MPV myslíme více kapacitní osobní automobil a SUV terénní automobil neboli jeep.

2

Nové auto nebo staré auto

Samozřejmě, že z této rovnice vychází jako vítěz nový automobil. Pokud budete uvažovat z pohledu vašich finančních možností, tak raději upřednostněte koupi vozidla, na které opravdu máte a které jste schopni finančně utáhnout. Finanční náklady netvoří pouze pořizovací cena, je zde mnoho dalších finančních položek, se kterými je potřeba počítat a které jsou automaticky součástí provozu vozidla.

3

Druh motoru, výbava auta

Pokud často jezdíte dálkové trasy, bude pro vás vhodný dieselový (naftový) motor, který je konstruován na větší motorickou zátěž. Dieselový motor má rovněž velkou výhodu oproti benzínovému v množství průměrné spotřeby na 100 km. I přesto, že jsou v dnešní době ceny obou druhů pohonných hmot téměř stejné, dieselové motory mají v průměru spotřebu na 100 km o dva litry menší než motory benzínové.

Benzínové motory mají výhodu v tom, že více vydrží teplotní výkyvy a nejsou tak choulostivé a náročné na údržbu (filtry, výměna oleje apod.), zato si při větších výkonech vezmou více paliva.

Výbavu auta si uzpůsobte svým potřebám. Jezdíte-li opravdu často, pak je klimatizace pro vás nezbytnou nutností, stejně tak větší počet airbagů a pokud možno nezapomeňte na ergonomicky členěné sedačky, které komfort jízdy nesmírně zvyšují.

Také uvažujte a důkladně promyslete bezpečnostní prvky. V dnešním hustém provozu upřednostňujte bezpečnostní prvky před pohodlím. Raději mějte ve dveřích silnější bezpečnostní ocelové vzpěry na úkor menšího odkládacího prostoru než naopak.

4

Cena

Důležitým faktorem, který ovlivňuje naše rozhodnutí je především cena anebo také poměr kvality a ceny. Vzhledem k vývoji automobilového trhu a tržní kupní síle, poskytují automobilky celou řadu akcí a slev. Vyplatí se tyto akce sledovat, při nákupu auta tak můžete ušetřit až desetitisíce korun.
Pokud jste rozhodnuti auto splácet, ať už formou leasingu nebo úvěru, vše důkladně promyslete a propočtěte si výši splátek a celkovou částku, kterou přeplatíte. Vždy kalkulujte s tím, že auto budete splácet minimálně tři roky a jakmile ho splatíte, bude mít ani ne poloviční hodnotu.

Uvědomte si, že koupí nového auta, finanční povinnosti pro vás teprve začínají. Pokud si chcete udržet záruční lhůtu na vozidle (buď po dobu dvou let, nebo do max. 100 000 ujetých km), musíte řádně provést garanční servisní prohlídky v určitých a pevně daných servisních intervalech. Pokud garanční prohlídky nebudou provedeny v termínu autorizovaným servisem, záruka vám automaticky zaniká. V případě garančních prohlídek se může jednat o částku v rozmezí několika tisíců až desetitisíců korun.

Pamatujte na pojištění vozidla. Pokud automobil splácíte, musíte vedle zákonného pojištění platit také havarijní pojistku. Jen pojištění vám může navýšit roční provoz automobilu o několik tisíc až desítky tisíc korun.

Koupi auta neuspěchejte, je to rozhodnutí, které ovlivní váš život na pár let dopředu. Dělejte maximum pro to, aby to bylo rozhodnutí správné a abyste byli se svou volbou spokojeni.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak postupovat při koupi bytu
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace

Emailový zpravodaj