Jak pěstovat rozmarýn

Pěstování rozmarýnu je možné na slunném stanovišti v lehké, písčité a dobře propustné půdě. Pěstování rozmarýnu je ideální v nádobách a truhlících na balkóně, na terase nebo za oknem. Jedinečné uplatnění má v kuchyni, rozmarýn je užíván jako koření, je součástí provensálského koření. Ideální je při přípravě skopové a jehněčí pečeně, telecího masa, drůbeže, vařených ryb a rajské omáčky. Rozmarýn je léčivá bylinka, která má dezinfekční a antiseptické účinky, posiluje paměť, upravuje trávení a podporuje činnost jater. Čtěte, jak rozmarýn pěstovat doma a na zahradě.

4.27778
Průměr: 4.3 (18x)
Váš hlas: Není
Velmi lehké

1

Pěstování rozmarýnu a semena rozmarýnu
V 1 gramu je 800 ks semen. Semena rozmarýnu vyséváme v březnu a pěstujeme při teplotě 20°C. Mladé rostliny rozmarýnu vysazujeme po otužení v červnu. Rozmarýn je stálozelený keř, kterému se dobře daří v humózní vápenité půdě. Nesnáší přemokření, které je častou příčinou úhynu rostlinky. Rozmarýn má rád slunné stanoviště. Prospívá i celoročně v bytě, pokud rozmarýnu zajistíme vyšší vzdušnou vlhkost, například rosením. Sázíme do sponu 30 x 30 - 40 cm.

2

Pěstování rozmarýnu
Rozmarýn je robustní bylinka, která se pěstuje snadno. Rozmarýn můžeme pěstovat na zahradě, pěstitelé ji však ráději vysazují do truhlíků či různých přenositelných nádob. Bylinka totiž nesnáší zimy, na zimu ji proto můžeme přechovat na světlém a teplejším místě. Rozmarýn necháme přezimovat v prostorách s teplotou 5 až 10°C. Sklizeň natě probíhá v červenci až září.

3

Využití rozmarýnu
Rozmarýn má protizánětlivý a dezinfekční účinky. Z rozmarýnu lze připravit čaj proti nespavosti, podporuje klidný spánek. Používá se do mastí pro prokrvení. Rozmarýnová mast léčí revmatismus, záněty nervů a křeče. Z rozmarýnu se připravují také lihové extrakty nebo rozmarýnové víno. Nálev z rozmarýnu poslouží i jako kondicionér pro tmavé vlasy, kterým zvýrazňuje barvu a lesk, zlepšuje paměť a činnost jater. V kuchyni má své nezastupitelné místo jako ochucovadlo pro masa - pečeně, drůběž, skopové. Přidává se do jemných octů i bylinkových olejů.

Tipy

Rozmarýn potřebuje lehčí a dobře propustné půdy. Do substrátu můžeme přidat písek nebo perlit. Nezbytná je dobrá drenáž z keramzitu, výbornou novou možností je lávová drť.

Komentáře

Dobrý den, chtěla bych se

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, v čem dělám chybu, při pěstování rozmarýnu. Mám ho u okna, ale né přímo u topení . Od topení je cca 40 - 50 cm. Zalévala jsem ho 1x až 2x týdně jen trošku, ale stejně mi už po několikáté uhynul. Je lepší, ho vypěstovat ze semene, či koupit rostlinku? Vždy jsem dostala již vzrostlejší rostlinku. děkuji za odpověď.

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace
 Jak udělat zapečenou cuketu | recept
 Jak poznat a koupit kvalitní olivový olej

Emailový zpravodaj