Jak uvázat kravatu - Windsorský uzel

Návod na vázání kravaty. Chystáte se na nějakou společenskou událost, pracovní pohovor nebo chcete vypadat prostě šik? Nezapomeňte na kravatu. Ta totiž dotváří osobnost muže a o pánovi leccos prozradí. Pánové užívají na 85 způsobů, jak uvázat kravatu. Windsorský uzel patří k nejrozšířenějším. Možná proto, že zdůrazňuje sebevědomí svého pána.

2.25
Průměr: 2.3 (8x)
Váš hlas: Není
Mírný
Zdarma
Méně než 5 minut

1

Výběr barvy, vhodná délka... Vybíráme kravatu

Kravata je módní doplněk a významně se podílí na image muže. Už jejím samotným výběrem a nevhodně zvolenou kombinací vzoru a barvy můžete ledacos zkazit. Navíc symbolika hraje svou roli podobně jako u květin. Zatímco modrá kravata značí rozumnost, komunikativnost a rozvahu, zelená vázanka vyjadřuje sympatie a důvěru. Trendem mezi mladými muži je volba nekřiklavých a decentních barev. Podobně jako u kalhot také u kravaty dbejte na její délku. Příliš krátká nebo dlouhá kravata pod opasek vzbuzuje posměch.

Jak uvázat kravatu - Windsorský uzel

2

Jak uvázat kravatu á la Windsorský uzel

Windorský uzel je poměrně široký a objemný trojúhelníkový uzel zdůrazňující sebevědomí a sebedůvěru. Užívají jej velice rádi manažeři firem, objevíte jej však na krku mužů různých povolání. Zapamatujte si pravidlo: Dobře uvázaná kravata by neměla připomínat nepovedenou smyčku od oprátky. Windsor je vhodný ke košilím se široce rozevřenými krátkými špičkami. A teď si konečně pojďme ukázat, jak kravatu uvázat. Postavte se k zrcadlu a sledujte postup v odraze, širší konec mějte napravo, zhruba 30 centimetrů pod úzkým koncem kravaty vlevo. Tato vzdálenost je pouze orientační, zálěží na vaší výšce.

Jak uvázat kravatu - Windsorský uzel

3

Překřižte široký konec kravaty s úzkým koncem

Jak uvázat kravatu - Windsorský uzel

4

Provlečte široký konec kravaty skrze oko mezi vaším límečkem a samotnou kravatou

Jak uvázat kravatu - Windsorský uzel

5

Široký konec kravaty přeložte na levou stranu

6

Provlékněte široký konec kravaty pod úzkým koncem na pravou stranu, zpátky do oka mezi límečkem a kravatou a opět na pravou stranu tak, aby rub kravaty směřoval směrem od vašeho těla.

Jak uvázat kravatu - Windsorský uzel

7

Široký konec kravaty přeložte přes úzký konec zprava doleva

Jak uvázat kravatu - Windsorský uzel

8

Nyní opakujete první kroky vázaní Windsoru. Protáhněte široký konec kravaty okem mezi límečkem a kravatou.

9

Blížíme se ke zdárnému konci. Uzel začíná mít svou typickou podobu. Už jen provlečte široký konec kravaty skrz přední část uzlu. Uzel utáhněte a patřičně upravte u límečku. Windsor je na světě!

10

Takhle se to zdá poměrně jednoduché, ovšem pánů, kteří si postup uvazování kravaty pamatují není příliš.

Zajímavost na závěr:

Proč se kravatě říká kravata a odkud se vlastně vzala? Historické prameny odhalují, že kravata poukazovala na příslušnost ke společenské skupině. Určitě překvapí, že dějiny moderní kravaty začínají v 17. století a její prvními nositeli byli dokonce chorvatští vojáci. Ti přišli do Francie s barevným šátkem uvázaným kolem krku. Francouzům se to velice zalíbilo, a tak kravatu začali nosit také oni. Postupně se z výrazu „à la Croate“ (jako Chorvaté) vyvinulo slovo „la cravatte“. Ještě v 60. letech 20. století se tvrdilo, že kravata zcela vymizí z pánských šatníků. Dnes a denně jsme ale svědky, že vázanka nedala své definitivní sbohem. Ba naopak. Světoví módní návrháři dobře vědí, že vázanka k gentlemanovi prostě patří.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace
 Jak odstranit zápach ze psí tlamy
 Jak udělat kuře Marengo | recept

Emailový zpravodaj