Jak vyhlásit osobní bankrot

Půjčka, úvěr od banky nebo hypotéka není neznámý pojem, bohužel pro rapidně rozrůstající se část naší populace. Reklamy nás neustále ubezpečují o výhodnosti půjčovat si téměř na cokoli – vánoční dárky nebo dovolenou nevyjímaje.

Produkty jsou to jistě lákavé, také možnost, že nemusíte čekat a máte všechno hned, je velmi přitažlivá. Půjčuje se velice snadno, hůř se však splácí. Navíc půjčené peníze jsou ty nejdražší. Bankovní ústavy či soukromé společnosti bývaly velmi benevolentní vůči žadatelům o půjčku. Naštěstí poslední vývoj na trhu s půjčkami směřuje k přísnějším regulacím a podmínkám schvalovacího procesu.

4.5
Průměr: 4.5 (48x)
Váš hlas: Není
Složité
30 minut a více

1

Insolvenční zákon

Pokud jste se dostali do situace, kdy nezvládáte splácet své dluhy a úvěr řešíte úvěrem, dostal jste se do úvěrové pasti. Právě pro tyto případy, začal 1. ledna 2008 platit insolvenční zákon, který umožňuje dlužníkům řešení. V případě, že vaše žádost bude soudem přijata, získáváte tak možnost splatit v 5 letech minimálně 30 % z částky, kterou požadují věřitelé. Zbytek je vám prominut. Nejásejte, není to tak jednoduché, jak to na první pohled vypadá. Kritéria pro přijetí žádosti jsou velmi přísná a zdaleka ne každá žádost o vyhlášení osobního bankrotu je přijata.

2

Podání návrhu

Pokud chcete zahájit insolvenční řízení, musíte podat návrh k soudu o jeho zahájení. Návrh můžete odeslat jak v tištěné tak v elektronické podobě. Návrh adresujte na příslušný krajský soud, do jehož působnosti spadáte podle místa vašeho trvalého bydliště.

Podepsaný návrh musí být úředně ověřen, v případě elektronického podání musíte návrh podepsat elektronickým podpisem.

Návrh musí obsahovat následující:

- přehled o příjmech a seznam dlužníkova majetku včetně pohledávek s
uvedením jeho dlužníků (majetek musíte doložit znaleckým posudkem)
- seznam dlužníkových závazků s uvedením jeho věřitelů
- seznam dlužníkových zaměstnanců
- veškeré listiny, které dokládají úpadek nebo hrozící úpadek
- souhlas věřitele
- případný souhlas manžela/ky
- návrh na oddlužení (jak má být podle dlužníkova názoru řešeno)

První překážku představuje záloha na insolvenční řízení, kterou může soud po dlužníkovi vyžadovat. Výše požadované zálohy může činit až 50 000 Kč.

3

Rozhodnutí soudu

Soud většinou rozhoduje ve lhůtě 15 dnů, do 7 dnů může po dlužníkovi vyžadovat doplňující podklady. Každopádně do 10 dnů musí soud zahájit potřebné kroky směřující ke konečnému rozhodnutí.
Máte možnost podat odvolání proti rozhodnutí soudu. Insolvenční zákon připouští odvolání, odvolací soud je povinen o těchto odvoláních rozhodnou urychleně, nejpozději do dvou měsíců.

4

Rozhodnutí o úpadku

Pokud soud rozhodne o vašem úpadku, přicházíte do třetí fáze – tj. řešení situace Soud vyhlásí vaše oddlužení nebo konkurs. Záleží na tom, zda-li jste v návrhu uvedli řešení situace.

Nově jsou ošetřena práva věřitelů, kteří mají 2 měsíční lhůtu, kdy se mohou (i po skončení insolvenčího řízení) do procesu přihlásit a uplatnit své pohledávky vůči dlužníkovi.

5

Oddlužení

Návrh na oddlužení musí dlužník předložit společně s návrhem na zahájení insolvenčního řízení. Návrh musíte vyplnit na předem stanoveném formuláři. Dlužník musí během 5 let splatit věřitelům min. 30 % z dlužné částky formou jednorázových splátek (prodej majetku) nebo formou pravidelných měsíčních splátek (srážka ze mzdy).
Dlužník může rovněž soud požádat o stanovení jiných (zpravidla nižších) měsíčních splátek. V návrhu však musí uvést vši splátek a uvést, z jakých příčin se dostal do úpadku. Soud může rozhodnout o nižších měsíčních splátkách, dlužník je však povinen splatit věřitelům alespoň 50 % z výše jejich pohledávek.

6

Konkurs

Pokud soud rozhodne o vašem úpadku a vyhlásí konkurs, znamená to, že veškerý vás majetek spadá pod správce konkursní podstaty, který jej zařadí na soupis. Tímto zařazení získává oprávnění váš majetek prodat a uspokojit tak pohledávky věřitelů. Dlužníku v tomto případě zůstává obvykle vybavení domácnosti a příjmy ve výši, kterou nelze postihnout exekucí. Ve většině případů se jedná o 150% z částky životního minima jednotlivce. Zbývající část mzdy je správcem podle procentuálního klíče dělena mezi věřitele.

7

Zhodnocení

Je důležité upozornit vás, že insolvenční zákon není pojistkou pro útěk z bezútěšné situace, navíc v případě, kdy dlužník vytváří závazky vůči věřitelům záměrně. Soudy v rámci insolvenčního řízení důkladně prověřují důvody, které dlužníka dovedly do totální platební neschopnosti. Osobní bankrot není útěk před dluhy a věřiteli. Naopak je to pouze pomocná ruka státu, jak svým dluhů dostát a zaplatit alespoň poměrnou část z nich.

Spočítejte možnost oddlužení
Ve spolupráci se společnosti AdFinance s.r.o. vám přinášíme možnost si spočítat možnost oddlužení a zažádat o jeho provedení.

Vyplnění formuláře je nezávazné. Po vyplnění formuláře následuje další krok, kde se dozvíte, zda se můžete oddlužit či nikoliv. V případě, že je pro Vás oddlužení možné, můžete v dalším kroku zažádat o více informací k oddlužení.

Komentáře

Záloha na insolvenční řízení

Chci se zeptat, k čemu taková záloha na insolvenční řízení slouží. Musí ji dlužníci platit i v případě, že prostě už nemají žádné peníze? Díky za odpověď.

Váš poradce

Záloha na insolvenční řízení

Pokud soud rozhodne o její platbě, tak ano. Soud nemusí brát v potaz současný stav financí klienta. Také se jedná o podmínku, která má zabránit hromadnému podávání žádostí o vyhlášení osobního bankrotu.
Jedná se o zálohu na řízení, je to obdobný model jakou u klasických soudních řízení. V případě, že by dlužník vyhrál a soud vyhlásil jeho osobní bankrot, bude mu záloha navrácena zpět. V tomto případě hradí proces prohraná strana - tj. věřitelé. V případě, že dlužník soudní proces prohraje, hradí kompletní výdaje spojené s insolvečním řízením dlužník tak či tak v plné výši.

počet osobních bankrotů roste

Před dvěma dny vyšla zpráva, že počet osobních bankrotů se ztrojnásobil. Lidi nezvládají splácet dluhy, exekutoři mají rej. http://www.novinky.cz/ekonomika/186052-v-cr-bylo-letos-vyhlaseno-dvojnasobne-vice-bankrotu-nez-loni.html

Váš poradce

Také by mě zajímalo k čemu

Také by mě zajímalo k čemu záloha na insolvenční řízení slouží a jestli ji musí platit dlužníci,když nemají žádné peníze.Děkuji

dostala sem se do potiží

dostala sem se do potiží nevalstní vinou sem ručitelka pujčky ktera je v exekuci aja jamam obstaven muj vlastní byt konto a ešte eksekuci na plat v hodnote 300000 amoje pujčky ktere jsem platila nebudu moc splacet da se to nejak řešit

RE:

V tomto případě budete muset kontaktovat právního zástupce. Lze zkontaktovat věřitele, který pomocí exekuce obestavil Váš majetek a účet a můžete zažádat o splátkový kalendář, který bude v souladu s ostatními finančními půjčkami, které musíte splácet. Pokuste se rozložit dluh rozložit do splátek. O bankrot zažádat můžete, tu půjčku, která vznikla Vaším ručením by měli zohlednit.

osobní bankrot

Dobrý den
Chtěl bych vyhlásit osobní bankrot, protože jsem se dostal do bezvýchodné situace. Stále platím peníze a pořád nemám nic pořádně zaplaceno. Většina peněz jde na úroky. Momentálně pracuji v Anglii a bydlím tady, ale trvalý pobyt mám v ČR. Mám 10věřitelů a dluhy okolo
1 000 000,- Kč včetně úroků. Moje první otázka je, zda můžu vyhlasit osobní bankrot, když pracuji v zahraničí? Jaké by bylo osobní mim. v Anglii? Žiji společně s přítelkyní a synem. Přítelkyně mi dělala spolužadatele u tří půjček bude muset i ona vyhlásit osobní bankrot? Přítelkyně je na mateřské dovolené. Stahuje se na osobní bankrot i směnka? Dále jsem slyšel, že osoba, která žádá o osobní bankrot musí mít čistý tr. rejstřík. Momentálně jsem v podmínečném trestu a budu ještě dva roky, protože jsem se snažil najít východisko z mé situace tím, že jsem prodával lehké drogy. Na celou situaci nejsem vůbec pyšný a osobním bankrotem, bych chtěl začít od znova. Děkuji za odpovědi na mé otázky. Gurega

Pro vyhlášení osobního

Pro vyhlášení osobního bankrotu je potřeba splňovat několik základních podmínek. Můj známý os. bankrot vyhlásil i přesto, že byl v podmíněném trestu. Takže čistý trestní rejstřík - záleží na druhu trestné činnosti. Na Vašem místě bych se pokusila zajít za právním zástupcem a sepsat návrh žaloby - vyhlášení bankrotu. Nic horšího než to, že to nevyjde se vám nemůže stát. Pokud v zahraničí pracujete legálně, neměl by v tom být problém. Po dobu 5 let od vyhlášení bankrotu musíte pracovat a splatit poměrnou část dluhu, počítejte však s tím, že z oficiálního platu vám ponechají živ. minimum, zbytek bude správce rozdělovat vašim věřitelům. Přeji hodně štěstí, aby vám druhý start v životě vyšel.

osobni bankrot

Dobry den chtela bych se zeptat kdyz vyhlasim osobni bankrot musim k tomu soudu chodit nebo se to dozvim pisemnou formou?dekuji za odpoved

vyhlasit osobni bankrot.

Mam podobny dotaz, mam spoustu splatek a nestiham splacet. Jak je to stim ze musi souhlasit i veritel? Mam vsechny pujcky u jedine banky. Ochota splacet urcite je ale narodila se nam dcerka a manzelka ma pouze materskou a muj plat uz nestaci. Dale mam dotaz jaka dalsi rizika jsou stim spojena napriklad muzu jeste nekdy budoucnu zadat o hypoteku? Dekuji za odpoved,

Prosím o pomoc

Dobrý den, před třemi lety jsem byla přinucena k tomu, abych si vzala na sebe hypotéku, kterou bude platim můj otec. Bohužel přišel o práci a o řidičský průkaz, tudíž neměl na splátky.Snažila jsem se dům i prodat, ale kvůli "krizi" se mi nepodařilo kupce najít. Dnes je nemovitost v exekuci a já nevím co mám dělat. Nechci vyhlásit osobní bankrot, to asi stejně není řešení nebo myslíte že ano? Děkuji moc za Vaši odpověď.

DOBRY DEN CHELA BYCH SE

3

DOBRY DEN CHELA BYCH SE ZEPTAT MM 2 DETI JSEM NA URADE PRACE ALE MAM BRIGADU.SPLACIM PO 500KC MESICNE DVE SPLATKY.DLUH ME CELKEM DELA 650.000KC A UZ ME CHODI PAPIRY OD EXEKUTORU.MAJETEK NEMAM ZADNY ALE PTREBOVALA BYCH PORADIT JESTLI SI MUZU ZAZADAT O OSOBNI BANKROT MOHLA BYCH S POMOCI MAMINKY SPLACET 4000KC KDYBY TO SLO SJEDNOTIT NEJAK.DEKUJI MOC

Komunikace s věřiteli

Dobrý den, jestliže dlužník si je vědom, že nebude schopen splácet své pohledávky, měl by se pokusit dohodnout s věřiteli na způsobu řešení, a to ještě dřív, než dojde k problémům. Nečinnost nic nevyřeší. Všechny pohledávky sepsat a s věřiteli se setkat a svěřit se s problémem a návrhem řešení. Banky chtějí své peníze získat, proto mohou v určitých okolnostech vyjít vstříc - konsolidace půjček, čímž se sníží měsíční splátka, odklad splátek apod. Osobní banrot je skutečně krajní řešení, kdy je jisté, že nebude za žádných okolností možné peníze vrátit. Co se týká rodinných příslušníků, rozhodně bych nedoporučoval do problému je vtahovat, může se stát, že pak ohrozíte i jejich budoucnost.

Váš poradce

osobní bankrot

Dobrý den,chtěla bych se zeptat,jestli je možné aby mému manželovi byl vyhlášen osobní bankrot,když si dle jeho slov o něj nažádal.Děkuji

osobní bankrot s hypotékou

dobrý den,
chtěl jsem se zeptat jaké možnosti jsou ohledně osobního bankrotu, kdy má dlužník mimo hotovostních úvěrů i hypotéku se zástavním právem k nemovitosti. jedná se o případ, kdy prodej nemovitosti by pokryl všechny dluhy, ale není možný z důvodu fixace na hypotéčním úvěru.

Můžou oba?

Dobrý večer,

ráda bych se zeptala, když mají rodiče velké dluhy, které splácí přeléváním jedné půjčky do druhé, zda můžou vyhlásit osobní bankrot oba dva.
Oba pracují, ale jejich příjmy jsou už menší než jejich výdaje a jestli můžou osobní bankrot vyhlásit i když ve skluzu se splácením nejsou, ale jsou v bezvýchodné situaci, kdy moc nesplatí, právě proto, že jednu splátku zaplatí, ale vzápětí si vyberou na další...
Děkuji za odpověď.

Dobrý den, jsem živnostník.

Dobrý den, jsem živnostník. Po narození dítěte nejsme s přítelkyní schopni splácet půjcky. Díky tomu má přítelkyně jednu a já druhou exekuci kterou splácíme. Teď se na nás hrnou asi další dvě nevím co dělat vyražím klín klínem . Máme družstevní byt ale jelikož jsme měli dluhy tak Nám odebrali práva a tím padem nemohu byt prodat. Dlužim bankám 450 000 , bytovému družstvu 3500 za obnovení uživatelských práv + tři najmy jako jistinu, dalšim věřitelem je zaměstnavatel který má směnku na 15 000, a samozřejmě rodina která si vzala malou půjčku aby nám pomohla( to je jeden z klínů ) . Prosím o radu a děkuji.

Dobrý den. Dluhy, které

Dobrý den. Dluhy, které uvádíte u bank, jsou spotřebitelské půjčky a kreditní karty? Prvním krokem je, abyste si dali na stůl všechny své závazky, například do excelovské tabulky si napsat, komu dlužíte, kolik jste si vzali půjčku, kolik měsíčně a ke kterému dni splácíte, úroková sazba a kolik vám zbývá doplatit. Sesumarizujte si všechny tyto položky, sečtěte pak svůj měsíční výdaj na splácení. V druhém listu si opět popsat všechny výdajové položky mimo půjčky - např. placení nájemného, elektřina, plyn, MHD atd. A v třetím listu spočtěte své čisté příjmy. Pak se prostě podívat, zda jste schopni snížit své výdaje, tzn. uskromnit se na těch věcech, které jsou prostě navíc a které k životu nepotřebujete. Zároveň pamatujte na finanční rezervu, kterou budete potřebovat (našetřit každý měsíc po malých částkách), kdyby přišla nějaký nečekaná událost. Pokud si nadále nevíte rady, navštívil bych všechny věřitele, vysvětlil jim sitauci a hledal společné řešení. Také věřitel má zájem na tom, aby své peníze kdy viděl. Řešením před osobním banrotem může být konsolidace půjček. Díky tomu se Vm sníží výdaje. Osobní bankrot považuji za řešení, kdy jste si jisti, že se nepodaří uspět.

Váš poradce

Dobrý den,nemám až tak velké

Dobrý den,nemám až tak velké dluhy jak tu uvádějí jiný,ale "pomohla"jsme si k nim vlastní hloupostí,hledala jsme práci,ale naskytla se jiná kde se časem šlo na živnosťák...dlužím za zdravotní a sociální poj. asi 30 tis.a taky na kreditce 10 000 a nemůžu splatit ani posledních 4500,- na spotř. úvěru protože nemám a splátku,nevím jak zaplatím nájem a inkaso,práci nemůžu sehnat i když jsem vyučená,mám maturitu i praxi,nevyhýbám se splácení jen už nevím jak,mám 2 malé děti,zůstala jsme s nimi sama,otec i sestra mají sami co dělat takže mi moc pomoct nemůžou,vyřešil by to osobní bankrot? banka mi totiž nedá půjčku,chtěla jsme jen částku na dluhy abych neplatila více splátek ale jen jeden,konsolidace u mě nepřipadá v úvahu - tak mi to řekli v bance.Začínám být opravdu zoufalá a nevím co dělat,udělala jsem chybu a nechci přijít o děti.Prosím poraďte,děkuji.

Dobrý den. Nepropadejte

Dobrý den. Nepropadejte panice. V takových situacích je třeba zachovat chladnou hlavu a zapojit rozum. Doporučuji si udělat seznam věřitelů a dluhů - jejich výše, kolik je zapotřebí ještě splatit, jaké jsou jejich měsíční splátky. Jste nadále OSVČ? Dlužné zálohy na zdravotním a sociálním pojištění se dají vyřešit návštěvou pojišťovny a okresní správy sociálního zabezpečení. Vyjdou Vám vstříc s odloženým splátkovým kalendářem. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že VZP mi vyšla vstříc se splátkovým kalendářem, na OSSZ mi řekli, že to neřeší a že si počkají na daňové přiznání (přehled o příjmech a výdajích). Počítejte rovněž s úroky a penále - u VZP máte možnost požádat o zrušení sankcí. Na kreditní kartě si zřejmě platíte také pojištění v případě neschopnosti úvěr splácet - to platí i pro ztrátu zaměstnání. Pokud na živnost zakázky nemáte, a ani jiný příjem, doporučoval bych živnost přerušit a navštívit úřad práce, který Vám vyměří podporu v nezaměstnanosti a případně přídavky na děti apod. Osobní bankrot by měla být pro Vás poslední šance. Zkuste nám sem své nezbytné výdaje včetně všech splátek připsat, možná najdeme konkrétní řešení.

Vidím, že zpráva je dva roky

Vidím, že zpráva je dva roky stará, ale reaguji, tak pro delšího čtenáře. Paní uvedla, že je OSVČ. Dluh na kreditce potažmo jeho pojištění se nevztahuje. Pokud smlouvu uzavřela jako OSVČ, tak to pojištění je jí k ničemu!!! Hovořím z vlastní zkušenosti!

Dobrý den, půjčku,kterou jsem

Dobrý den,
půjčku,kterou jsem si vzala mám již skoro splacenou. Nyní po mě exekutor požaduje úroky plus jejich odměny částka větší než půjčka) Můžu na sebe vyhlásit osobní bankrot?
Za odpověď děkuji

Dobrý den.Chtěla bych ze

Dobrý den.Chtěla bych ze zeptat zdali můžu vyhlásit bankrot na polovinu splacené půjčky která činila 300.000,kč část mám již splacenou.Platím jí od roku 2009 po 3600,-nyní jsem na úřadu práce a jsem svodbodná matka se dvěmi dětmi (otcové neplatí výživné)a mám strach že pokud budu splácet půjčku nic nám nezůstane na živobytí.Ručím svým bytem a nechci o něj přijít.Děkuji Vám za pomoc Krahulcová

Dobry den,vyhlasit bankrot na

Dobry den,vyhlasit bankrot na polovinu splacene pujcky nemuzete,Musite mit dve a vice pohledavek s 30 denni prodlevou se spacenim.
Nejake resini tady jsou.Jestli Vas problem stale trva,tak me prosim kontaktujte na email.

prosim chtela bych vedet kdyz

prosim chtela bych vedet kdyz nesplacim pujcky ktere mam mohu vyhlasit osobni bankrot

prosim odpovet

prosim odpovet

Dobrý večer můj manžel má

Dobrý večer můj manžel má dluh na socialním a zdravotním když podnikal nechtěli mu platit a tak jsme se dostaly do velmi špatné finanční situace. Snažila jsem se dávat všude něco aby se nám něco nestalo ale stalo. Došel mě dopis z komerční banky od exekutora že máme zaplatit 170000 ale my je nemáme a tak jsem vyhlásila bankrot podminky jsme splnily ale ted tá paní co pro tu firmu pracuje která se zabývá bankrotem mě řekla že protože má manžel velké dluhy 100000 socialní a 70000 na zdravotním že na 99% neprojdem insolvencí a o dům přijdem. Měly jsme tu exekutora který zjistil že nic nemáme a tak na to konto nám soud poslal usnesení že exekuce byla zastavena hrozně se bojím že o něj o domek přijdu na socialním jsem i na zdravotním domluvena že budu splácet aspon něco řekly mě že ano můžete mě poradit co dělat? na katastru máme v LV sociálku protože je tam ten dluh poradíte my co udělat nechci o něj přijít mám 3 děti v pondělí prý paní z abivie bude mluvit s právnikem a ten rozhodne co dál
Já jsem jí odpověděla že když máme usnesení kde je napsané že rozhodly že se to zastavuje a můžu na sociálce splácet částky tak by to být problem neměl a insolvencí bychom měly projít ale nejsem asi v tomto jistá děkuji

Dobrý den má nám být přidělen

Dobrý den má nám být přidělen konkurzní správce můžete
prosím poradit co bude s náma dělat co bude s náma při prvním setkání probírat děkuji

můj manžel má dluh
na socialním a zdravotním a prý protože tam ten dluh má máme malou pravděpodobnost že se do insolvence dostanem prý záleží na tom jakého konkurzního správce dostanem pomůžete mě děkuji dá se se správcem nějak domluvit

doplněno 21.02.11 12:51:

šli jsme do bankrotu podminky jsme splnily a ted nás čeká podání návrhu k soudu. Ale moje známá mě řekla že můj manžel má dluh na socialním a zdravotním a že mluvila s právníkem
že někomu to vyšlo i protože tam měly ty dluhy a někomu ne a že se modlí abychom dostaly dobrého konkurzního správce. Co nás čeká než se to dotáhne k závěru a co ten
konkurzní správce?ten se s náma sejde a něco bude projednávat? prý záleží na tom kterého dostanem pokud dobrého máme vyhráno mám 3 děti děkuji

Tento článek je tak strašně

Tento článek je tak strašně zavádějící...až mi to nedá a musím sem něco napsat...
Osobně jsem v odlužení druhým rokem a polovina informace zde uvedených jsou hovadiny... viz. záloha může činit až 50 000 000.- NAPROSTÝ NESMYSL!!!
( U mě činila 5000.- a u naprosté většiny žádností je to i 0.- kč !!!

Dále se tu mluví jak je to složité a co všechno...prosím Vás kdo ten článek vůbec psal?! Z 90% všechny žádosti u soudu projdou a těch zbývajících 10% většinou po výzvě soudu k opravě návrhu na oddlužení projde pak taky...

Soud hlavně zkoumá zda pracujete a zda budete schopni zaplatit alespon 30% z celkového Vašeho dluhu...dokonce je možné zaplatit i méně než 30% pokud k tomu dají svolení věřitelé a ti ho většinou rádi dají, protože jinak vědí, že vymůžou ledatak hovno....

Tak tady nestrašte zbytečně lidi a uvádějte příště informace na pravou míru bych prosil autora. Díky.

dobri den,muzu se zeptat

dobri den,muzu se zeptat jestli muzu pozadat o osobni bankrot gdys jsem cizynka a manzela zrovna mam ve vezeni za majetkovu tr,cinnost?jestli o tom nahodou nevite?zrejme bych zadala jenom ja,ale ekzekutory pujdou po mne kvuli tomu ze manzelovi dluhy automaticki prejdou na mne,a ted jsem na materskej dovolene,trvaly pobyt mam v ceskej republice.muzou mi sahnout na materskou?dekuji

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak ozdobit velikonoční vajíčka polepením provázky
 Jak pěstovat levandule
 Jak upéct tvarohového beránka s citronovou polevou | recept

Emailový zpravodaj