Jak zazimovat bazén

Důkladná příprava bazénu na zimní období je důležitá. Zanedbaná nebo odfláknutá práce může snadno vést ke zkažení vody, kterou je nutné na jaře kompletně odčerpat, nebo dokonce k silnému poškození bazénu.

4
Průměr: 4 (1x)
Váš hlas: Není
Velmi lehké
1 - 1000 Kč
30 minut a více

Co je potřeba

bazén

Jak zazimovat bazén

1

Správný čas

Zazimování bazénu provádíme tehdy, pohybuje-li se stabilní venkovní teplota okolo 12°C. Vyšší teploty by podporovaly růst řas ve vodě. Ale nevyplatí se čekat příliš dlouho, protože první mráz by mohl některé součástí bazénu nenávratně poškodit.

2

Zazimování filtrace

Kartušovou filtraci po sezóně přímo vyhodíme, u pískové filtrace je nutné její důkladně propláchnutí. Mobilní filtrační jednotky odneseme do sklepa, kde teploty neklesají příliš hluboko pod 0°C. U zapuštěné filtrace je nutné vypnout centrální vypínač. V oblastech, kde venkovní teploty často klesají pod 15°C, je navíc nutné odpojit čerpadlo a motorek a odnést je do úschovy. Hadice filtrace profoukneme proudem vzduchu, aby v nich nezůstala voda.

Jak zazimovat bazén

3

Vyčištění bazénu

Stěny i dno bazénu důkladně vyčistíme kartáčem a vodním vysavačem. Z hladiny sebereme hrubé nečistoty.

4

Odpuštění bazénu

Plastové bazény a bazény s keramickým obkladem je nejlepší vypustit celé. U ostatních typů bazénů postačí upuštění vody pod úroveň nejnižších trysek nebo skimmerů a to minimálně o 20 cm. Hladina vody nikdy nesmí dosáhnout této úrovně, jinak by mohl vzniklý led filtrační zařízení poškodit.

Jak zazimovat bazén

5

Úprava vody

Do zbylé vody přidáme zazimovací roztok, který vodu v zimě zakonzervuje. Brání především rozvoji a růstu nejrůznějších druhů řas. Uvedení bazénu do provozu je poté na jaře mnohem méně náročné.

6

Plováky na hladině

Speciální plováky umístěné na hladině vody zabraňují rozpínajícímu se ledu poškodit stěny bazénu. Nouzovým řešením jsou obyčejné PET lahve.

Jak zazimovat bazén

7

Zakrytí bazénu

Bazény je dobré přes zimu zakrýt speciální síťovinovou plachtou, která zabrání znečištění vody padajícím listím a dalšími nečistotami. Hustou síťovinou ale zároveň protože veškerá přebytečná voda, jež by jinak brzy vytvořila kaluže a mohla plachtu protrhnout. Běžné plachty nebo lamelové rolety jsou k tomuto účelu naprosto nevhodné.

8

Příslušenství bazénu

Nafukovací lehátka, plovací kruhy, boty do vody a další příslušenství nezapomeneme dobře uschovat. Nafukovací věci před uskladněním vyfoukneme. Všechno příslušenství je nutné před zazimováním dobře omýt, i když na první pohled vypadá čistě.

Tipy

Nakupujte bazény a příslušenství k bazénům jen u osvědčeného prodejce. Doporučuji e-shop Master Sport na webu www.nejlevnejsisport.cz, který zákazníkům nabízí zákaznickou linku, na které vám operátorky pomůžou s nákupem.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak postupovat při koupi bytu
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace

Emailový zpravodaj