Jak pěstovat bledule

Bledule jarní nebo bledule letní – to jsou dva druhy bledulí, které se vyskytují v ČR. Celkem je známo v Evropě, jihozápadní Asii a v severní Africe na 10 druhů. Cibulky bledulí sázíme na podzim, na jaře nám vykvetou krásné sněhobílé květy. A není třeba dodávat, že bledule jsou symbolem jara.

4
Průměr: 4 (1x)
Váš hlas: Není

1

Popis rostlin
Bledule dorůstají do výšky 25 až 30 cm, kvetou v období konci února až dubna. Bledule jarní (Leucojm vernum) mohou být 10 až 30 cm vysoké, každý stvol stočený nahoře do obloučku nese jeden květ. Bledule letní (Leucojum aestivum) je vysoce ohrožená, má květy menší než bledule jarní. Kvete v dubnu až květnu.

2

Cibulky bledule
Cibulky bledule jarní nebo cibule bledule letní koupíme ve speciálních obchodech se zahradnickým zbožím. Cibule bledulí vysazujeme ihned po zakoupení.

3

Pěstování bledule
Bledule vysazujeme na podzim do propustné, kypré, humózní a vlhčí půdy, ideálně v polostínu. Nejlépe na okraje křovin, pod vyšší listnaté stromy nebo na jiné zastíněné plochy. Bledule vysazujeme do hloubky 10 až 15 cm, ideálně ve skupinách.

4

Přezimování bledule
Na zimu můžete cibuloviny přikrýt listím nebo chvojím, které na jaře včas odkliďte, aby měly rostlinky dostatek světla a nevytahovaly se.

5

Rozmnožování bledule
Bledule rozmnožujeme dělením trsů prováděným na jaře, nebo výsevem semen na podzim. Bylina vytváří listy i během zimy.

Varování

Bledule jsou jedovaté, nejvíce jedu obsahují cibule.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak postupovat při koupi bytu
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace

Emailový zpravodaj