Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat ocún | rady

Jak pěstovat ocún | rady. Ocún je výjimečnou květinou, která umí dokonale zkrášlit vaši zahradu. Květina se hodí nejen na zahradu, ale také do truhlíků a květináčů. Pozor však, je prudce jedovatá! Ocún je cibulovina, která je nenáročná na pěstování a radost vám udělá každý podzim.

Co je potřeba

truhlíky
zeminu
cibulky ocúnu
vhodnou půdu

1

Cibule ocúnu sázejte do půdy od konce srpna až do října. Cibulky ocúnu sázejte do 15-centimetrové hloubky ve vzdálenosti 10 centimetrů od sebe.

2

Rostlinu sázejte spíše do polostínu. Ocún můžete umístit na záhon na zahradě, na louku i do truhlíků. Ocúnům se daří ideálně ve skupině. Zvolte těžké dobře propustné půdy bohaté na živiny.

3

Rostlina vám po zasazení vyroste až příští rok, kdy se na jaře objeví tenké lístky. Jakmile začne ocún kvést, nepotřebuje půdu ani vodu. Ano, vykvete i z nezasazené hlízy. Proto ji v této době nemusíte zalévat. Listy neodstraňujte, dokud samy nezežloutnou. Mimo dobu kvetení ocún zalévejte běžnou zálivkou.

4

Hnojit ocún nemusíte.

5

Ocúny se rozmnožují samy vysemeněním anebo dělením trsů na počátku léta.

Pozor, nezaměňte šafrán s ocúnem. Ocún je prudce jedovatý a může způsobit i smrt, kdežto šafrán je chráněnou rostlinou, z níž se vytváří ono mýtické koření. Jak je mezi sebou rozeznáte? Květy ocúnu mají 6 tyčinek, kdežto šafrán pouze 3. Šafrán po odkvětu vytváří listy, které přečkají zimu. Na ocúnu raší listy až na jaře.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat srdcovku nádhernou
Jak pěstovat a využít slunečnici
Jak malovat s dětmi na kameny