Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat zlatý déšť | rady

Jak pěstovat zlatý déšť | rady. Zlatý déšť je zlidovělým pojmenováním okrasného keříku, jehož odborný název zní zlatice prostřední, neboli vědecky forsythia. Pojmenování zlatý déšť si vysloužil tento druh, z čeledi olivovníkovitých, svými žlutými lístky, které jej nádherně zdobí v našich podmínkách vždy s příchodem jara. Druh zlatého deště, který v našich zahradách nejvíce vídáme, se nazývá štědřenec odvislý. Zajímá vás pěstování zlatého deště? Tady je návod.

1

Zlatý déšť je naprosto nenáročný okrasný keř a jeho pěstování nevyžaduje žádnou mimořádnou péči. Stačí mu přiměřené podmínky a pravidelné stříhání.

2

Zlatému dešti nejlépe vyhovuje slunné teplé místo na zahradě a lehčí humózní půda, která je dostatečně vlhká, nikoliv však přemokřená. Vyhovuje mu i polostín, bohatá zálivka a občasné přihnojení například Cereritem. Špatně kvete na zastíněném místě.

3

Nejvhodnější dobou pro sázení zlatého deště je jaro nebo podzim. Na podzim lépe zakoření a na jaře může již vykvétat. Ovšem zlatý déšť je tak nenáročný, že při vydatné zálivce jej můžete zasadit i v létě.

4

Velmi snadno se množí řízkováním nebo křížením a nové sazeničky rychle zakořeňují v kypré a vlhké půdě.

5

Stříhání zlatého deště se provádí ihned po odkvětu, jelikož na nově vyrostlých výhonech a na bočních výhoncích ze starších větví vykvétá keř příští rok. U starších keřů se postupně musí vyřezávat nejstarší větve. Je důležité, aby keř nebyl přehuštěný a nově narůstající větve měly dostatek místa a světla pro zdárné kvetení.

6

Pokud se zlatý déšť pravidelně řeže, bude dobře kvést, když se letošní výhony řežou ihned po odkvětu do poloviny července. Někdy je lépe neřezat vůbec a keř pouze zmlazovat. Ovšem zmlazování nesmí být radikální, neboť keř začne vytvářet plazivé výhony a přestává růst. Řezat se doporučuje v lednu až únoru na kosterní větve. Výhony, které končí jakýmsi koštětem se zkracují na nižší dlouhý výhon.

7

Zlatý déšť se může pěstovat i jako bonsaj v nádobách na balkónech a terasách.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat muchovník
Jak pěstovat kustovnici čínskou
Jak pěstovat rebarboru
Jak pěstovat medvědí česnek
Jak pěstovat kamčatskou borůvku | rady