Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit okurkový salát do sklenic | recept

Okurkový salát | recept. Okurkový salát zavařený do sklenic je praktický polotovar, po kterém rádi sáhneme, když právě nebude „okurková sezona“. Připravit okurkový salát do sklenic je velice snadné a rychlé. Není v tom žádná finta. Nabízený návod, jak připravit okurkový salát do sklenic, je mnohokrát vyzkoušený.

Co je potřeba

  • okurky
  • ocet, cukr, sůl, pepř
  • zavařovací sklenice
  • sporák
1

Nedejme se zmást některými návody na okurkový salát do sklenic, do nichž je přidávaná další zelenina, nebo které jsou zalévány kořeněnými láky. Výsledek bude sice dobrý, ale bude chutnat buď jako čalamáda nebo jako strouhané nakládané okurky.

2

Okurky oloupeme, opláchneme. Velké salátové nebo polní okurky zbavíme jader. Hadovky necháme i s jadérky – jsou nepatrná. Okurky nastrouháme na hrubém struhadle na nudličky nebo nakrouháme na kolečka – jak je kdo zvyklý. Případně můžeme část nastrouhat a část nakrouhat.

3

Okurky naložíme do čistě vymyté a vypařené zavařovací sklenice. Do sklenice objemu 0,7 litru se vejdou dvě středně velké hadovky. Okurky příliš nepěchujeme. Připravíme si nálev z vody, cukru (sladidla, jestli jsme diabetici), soli a případně pepře. Nebo jiný způsob: do sklenice 0,7 l dáme dvě lžíce cukru, lžíci octa a malou lžičku soli.

4

Nálev uděláme tak chuťově vyvážený, jako jsme zvyklí dělat na okurkový salát, ale trochu víc koncentrovaný. Okurky zalijeme nálevem, zavíčkujeme a sterilizuje půl hodiny při 80 stupních Celsia. Před konzumací po otevření sklenice ochutnáme, kdyby byl salát příliš ostrý, nálev trochu zředíme vodou.

Autor: eliska1544 | Zobrazit autorská práva

Fotografie k receptu na okurkový salát ve sklenicích: autorka

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články