Co je potřeba

  • okurky
  • ocet, cukr, sůl, pepř
  • zavařovací sklenice
  • sporák
1

Nedejme se zmást některými návody na okurkový salát do sklenic, do nichž je přidávaná další zelenina, nebo které jsou zalévány kořeněnými láky. Výsledek bude sice dobrý, ale bude chutnat buď jako čalamáda nebo jako strouhané nakládané okurky.

2

Okurky oloupeme, opláchneme. Velké salátové nebo polní okurky zbavíme jader. Hadovky necháme i s jadérky – jsou nepatrná. Okurky nastrouháme na hrubém struhadle na nudličky nebo nakrouháme na kolečka – jak je kdo zvyklý. Případně můžeme část nastrouhat a část nakrouhat.

3

Okurky naložíme do čistě vymyté a vypařené zavařovací sklenice. Do sklenice objemu 0,7 litru se vejdou dvě středně velké hadovky. Okurky příliš nepěchujeme. Připravíme si nálev z vody, cukru (sladidla, jestli jsme diabetici), soli a případně pepře. Nebo jiný způsob: do sklenice 0,7 l dáme dvě lžíce cukru, lžíci octa a malou lžičku soli.

4

Nálev uděláme tak chuťově vyvážený, jako jsme zvyklí dělat na okurkový salát, ale trochu víc koncentrovaný. Okurky zalijeme nálevem, zavíčkujeme a sterilizuje půl hodiny při 80 stupních Celsia. Před konzumací po otevření sklenice ochutnáme, kdyby byl salát příliš ostrý, nálev trochu zředíme vodou.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.246155
Average: 4.2 (65 votes)