Jak vyrobit draka

Podzimní měsíce s sebou přináší nejen déšť, chladnější počasí a kratší dny. Přináší s sebou určité povinnosti a tradice. Jednou z nich je určitě pouštění draka. I v dnešní moderní a přetechnizované době by měl každý z nás umět papírového draka vyrobit. Jak na to, vám poradí následující řádky.

3.358975
Průměr: 3.4 (39x)
Váš hlas: Není
Mírný
30 minut a více

Co je potřeba

tenký bílý papír nebo hedvábný papír
dvě dřevěné laťky
barevné papíry nebo krepový papír (na ocas)
špagátek
silonová struna, rybářský vlasec, tenké nylonové lanko nebo dlouhý špagát (na pouštění draka)
tužka
nůž
nůžky
lepidlo na papír
barvy (vodové), fixy
kolíčky (obyčejné na prádlo)

1

Kostra

Nejdříve musíte vyrobit kostru draka. Vezměte proto dvě dřevěné latě a uřízněte je v poměru 3:2. Tzn., že jedna z latí bude o 1/3 delší, druhá kratší. Doporučené rozměry jsou 90:60 nebo 60:40.

Na delší lati odměřte 2/3 její délky - u 90 cm je to 60 cm. Na toto místo kolmo přiložte kratší laťku přesně v polovině její délky. Obě laťky pevně svažte špagátkem. Tímto způsobem získáte kostru draka.

Na koncích latěk si udělejte drobné zářezy. Po obvodu kostry pomocí zářezů napněte špagátek tak, aby byl napnutý (nesmí být příliš volný a zároveň se ani jedna z latěk nesmí prohýbat).

2

Tělo draka

Roztáhněte papír a na něj položte kostru draka, kterou jste si vyrobili. Cca 2 - 3 cm od kraje latěk kostru na papíře obkreslete. Musíte počítat s přesahem 2 - 3 cm. Obkresklený tvar vystřihněte.

Vystřižený papírový obrys přiložte na kostru draka, přesahující okraje natřete lepidlem, poté je ohněte a přilepte na špagátek lemující kostru draka. Přilepené okraje ještě přichyťte kolíčky a nechejte pečlivě zaschnout.

3

Vzhled draka

Obličej draka si nakreslete podle svých představ, nejlépe pomocí barviček nebo fixek. Vše záleží jen na vaší fantazii.

4

Ocas

Ocas draka vyrobte pomocí cca 1 m struny, vlasce, lanka nebo špagátku, kteý ozdobte různými mašličkami z krepového papíru. Fantazie si meze neklade. Vše záleží opravdu jen na vás.

Ocas připevněte pomocí silné vrstvy lepidla na spodní část draka. Ocas draka je jeho důležitou součástí. Má vliv na jeho stabilitu při létání.

5

Vodící lanko

Přivažte provázek na konce kratší i delší laťky. Provázky (celkem 4) veďte po přední straně draka. Jednou rukou chyťte provázky a draka vyvažte. V místě, kdy je drak vyvážen, provázky svažte uzlíkem dohromady a na toto místo připevněte vodící lanko nebo špagátek namotaný na cívce nebo dřevěném kolíku.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak udělat bramborovou polévku s houbami | recept
Jednoduchý recept: Bramborová polévka s houbami má osobitou vůni a chuť, které ji dodávají právě přidané houby....
 Jak vypěstovat špenát
O špenátu se toho namluvilo a napsalo mnoho. Jednu dobu byl špenát vynášen do nebe a později zas naopak, zadupáván a...
 Jak vybrat školní batoh
Již brzy to vypukne! Ani jsme se nenadáli a dva měsíce prázdnin uběhly jako voda a před námi je další školní rok....

Emailový zpravodaj