Jak zjistit aktuální cenu elektřiny

Výsledná cena elektřiny je u různých dodavatelů rozdílná. V době úspor se každá koruna hodí a uvažovat o jiném dodavateli, který nabídne nižší cenu elektřiny, je rozumné. Proč byste měli za elektřinu platit zbytečně více, když vám jiný dodavatel nabídne nižší cenu a úsporu několik tisíc korun?

2.666665
Průměr: 2.7 (3x)
Váš hlas: Není

1

Cena elektřiny se od různých dodavatelů liší. Mnozí dodavatelé elektřiny spoléhají na to, že si zákazník nedokáže cenu elektřiny zjistit a své výdaje na energie spočítat. Na druhé straně jsou ale i zástupy nespokojených zákazníků, kteří si na drahou elektřinu stěžují, ale nic nepodniknou. Pokud čtete tento návod, pak jste učinili první krok k úsporám za elektřinu. Gratuluji.

2

Cena elektřiny se skládá z několika složek. Důležité pro vás je informace, že jedna z těchto složek je předmětem smlouvy mezi odběratelem (tedy vámi) a dodavatelem (např. ČEZ, RWE aj.) a jedná se o cenu za silovou elektřinu. Silná konkurence dodavatelů tlačí cenu elektřiny co nejníže. Postačí jen důkladné porovnání cen elektřiny, abyste zjistili, který dodavatel je pro vás nejvýhodnější.

3

Průměrná cena elektřiny objevená na internetu vám nebude stačit. Chcete-li si spočítat reálné úspory za elektrický proud, nezbývá, než pracovat s informacemi o vaší reálné spotřebě, ceně za kWh (kilowatthodinu), použitém jističi. Naštěstí všechna tato data najdete ve svém vyúčtování za elektřinu. Pokud ji nemáte, vyžádejte si ji u svého dodavatele.

4

Kalkulátor cen elektřiny vám porovnal ceny elektřiny různých odběratelů. Vybrali jste si jiného dodavatele? Jak postupovat? V prvé řadě je třeba podotknout, že všechny služby spojené s převodem elektřiny jsou zdarma. Nenaleťte podomním či pouličním prodejcům, kteří požadují poplatek. Zavolejte na operátora svého současného dodavatele a zjistěte si výpovědní lhůtu pro ukončení odběru elektřiny (často může být i čtvrt roku). U nového dodavatele si prověřte jeho pověst a jaký má k zákazníkům přístup.

5

Pokud jste kalkulátor cen elektřiny nepoužili, můžete si cenu elektřiny spočítat sami. Ve svém ročním vyúčtování vyhledejte položku Platby za silovou elektřinu. V ní máte uvedeno např.
Pevná cena za měsíc: např. 40 Kč za měsíc
Spotřeba elektřiny: např. 0,246 MWh, kde za 1 jednotku MWh platíte např. 1 415 Kč
Daň z elektřiny: viz výše daně

Vynásobte číslo o spotřebě elektřiny a cenu za jednotku. V našem případě: 0,246 x 1415. Výsledkem je 348,09 Kč.

Co z toho vyplývá? Spotřebovali jste 0,246 MWh elektřiny a podle dodavatelem stanovené ceny (1 415 Kč za 1 MWh) je vaše platba 348,09 Kč.
Kolik stojí 1 kWh elektřiny? 1 415 Kč děleno 1 000, tedy 1,415 Kč.

Varování

Čísla a ceny elektřiny jsou orientační a neodpovídají reálným cenám za silovou elektřinu.

Komentáře

Přidat komentář

Obsah tohoto pole je skrytý a nebude veřejně zobrazen.
 
 Jak poznat kvalitní a nekvalitní matrace
 Jak udělat zapečenou cuketu | recept
 Jak poznat a koupit kvalitní olivový olej

Emailový zpravodaj