Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat šťovík | rady

Jak pěstovat šťovík | rady. Šťovík považujeme za plevel, jenomže ono tomu tak není, je to bylina a ve Středozemí i velmi uznávaná zelenina. Šťovík se v gastronomii užíval po mnoho staletí, bohužel již několik stovek let na něj v kuchyni kuchaři zapomínali. Dnes se opět do kuchyně vrací jako moderní surovina, která dokáže dostat současnou gastronomii do vyššího levelu. Šťovík je trvalka, jež dokáže vydržet na jednom stanovišti i čtyři roky. Pro gastronomii a léčivé účinky se však používá pouze mladá jednoletá rostlina. Šťovík totiž s věkem hořkne. V kuchyni se šťovík používá pro svou osvěžující citrónovou chuť do polévek, salátů i omáček. Tato rostlina chutná výtečně ve vaječných pokrmech, polévkách a omáčkách, kde je mléko, v kombinacích s rybami a špenátem. Léčiva bylina šťovík pomáhá s imunitou, zvyšuje hladinu železa, pomáhá zvládnout onemocnění krvetvorby, podporuje trávení, osvěžuje a má mírně projímavé účinky. Šťovík je kulinářským hitem jednadvacátého století, který je s velkou oblibou užíván těmi nejproslulejšími kuchaři z celého světa. Rádi byste zpestřili svou kuchyň a zkusili něco nového? Šťovík si můžete celkem snadno na své zahrádce vypěstovat sami. Řeknu vám, jak na to.

Diskuze k článku

Přidat komentář

Další zajímavé články

Jak pěstovat mateřídoušku | rady
Jak vypěstovat špenát
Jak pěstovat echinaceu
Jak využít květy šeříku | rady a tipy