Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se připravit na svatební zvyky a tradice II

12. Květen 2019

Svatba je slavnostní rituál, kde se na efektech a svatebních dekorací nešetří. Každá dobře promyšlená svatba si žádá dokonalou svatební výzdobu. Atmosféra svatby by měla být především stylově jednotná. Slavnostní svatební tabule by měla ladit s auty, svatebními krabičkami na výslužku i s dalšími svatebními dekoracemi.

1

Dort, který se většinou krájí po obědě, patří k dalším tradičním bodům programu svatby. Opět se k tomuto aktu váže legenda – ten, kdo uchopí nůž, bude v manželství hrát první housle. Nikdo by neměl dort odmítnout – všichni musí z dortu ochutnat – včetně nevěsty a ženicha, jinak to přinese smůlu jak novomanželům, tak tomu, co neochutnal.

2

Na všech svatbách bývá zvykem sólo pro novomanžele. Hosté kolem novomanželů utvoří kolečko a při tanci je zasypávají papírovými konfetami. Další sólo patří nevěstě s otcem, ženichovi s matkou a následně nevěstě s ženichovým otcem a ženichovi s nevěstinou matkou.

3

Oblíbenou atrakcí pro nezadané dívky je házení kyticí. Nevěsta si stoupne zády k půlkruhu dívek, aby nevěděla, komu květinu hází. Ta dívka, která kytici ukořistí, se do roka vdá. Kytice by neměla upadnout, to nosí smůlu.

4

Svítí-li v den obřadu slunce, přinese to manželství pohodu.

5

Prší-li v den svatby, prší novomanželům štěstí.

6

Jasný svatební den znamená radost ve společném životě.

7

Když ve svatební den padá sníh, znamená to štěstí, radost a bohatství.

Autor: KJersey
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak naplánovat svatební obřad | rady
Jak se připravit na svatbu
Každá nevěsta si jistě přeje, aby svatba byla jedním z nejkrásnějších dní v jejím životě. Proto je důležité ji správně naplánovat a zorganizovat.
Jak vybírat snubní prsteny | tipy
Jak vybrat svatební dar | tipy