Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se starat o spacák, aby dobře sloužil

30. Listopad 2015

Každý hrdý majitel stanu obvykle vlastní i spacák. Jelikož je spacák při kempování velmi hojně využíván, tak vyžaduje také svoji péči. Spacáků je na trhu velké množství s cenovými relacemi od stovek korun až po tisíce. Spacáky lze ovšem rozdělit na dva hlavní typy, péřový a syntetický. Oba typy nám nabídnou skvělé vlastnosti, i když profesionálnější využití najdou především spacáky syntetické. Jak byste měli o spacáky pečovat?

1
1. Balení První důležitá věc, kterou dělá většina lidí špatně. Logickou úvahou je nejlepší spacák složit nebo srolovat, aby zabral nejméně místa, takto ovšem spacák nikdy nebalte. Spacák obsahuje dutá vlákna nebo peří a obojí výplň se při stejném namáhání poškodí a nedrží správný tvar. Spacák tedy balte jako burani, pouze ho vměstnejte do vaku. 2. Drobné nečistoty Jestliže máte spacák špinavý pouze lehce, tak ho vyčistěte prostřednictvím mokré houbičky, lze použít i jemný kartáč. 3. Praní Praní spacáku se vyhýbejte do té doby, dokud to nebude nezbytně nutné. Spacák perte vždy při teplotě do 40°C a nepoužívejte k praní žádné prostředky, ty by mohli strukturu, materiál i tkaninu, poškodit. 4. Sušení Pokud spacák sušíte po drobném očištění vodou nebo lehkém dešti, tak spacák sušte několik hodin na suchém místě tak dlouho, dokud není dokonale suchý. Pokud budete spacák sušit po praní, tak ho sušte týden na suchém místě. 5. Skladování Mimo sezónu spacák neukládejte do žádného vaku, nechejte ho volně rozložený. Volné rozložení je pro spacák důležité, jelikož nedochází k zatěžování dutých vláken. Ideálním místem může být třeba úložný prostor postele. 6. Větrání Během používání spacáků se vám často může stávat, že se v noci potíte nebo spíte ve spacáku nečistí. V takových případech je vždy vhodné spacák volně pověsit a cca půl hodiny ho větrat.
Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?
Jak ukončit své povinné ručení?