Přejít k hlavnímu obsahu

Jak snadno vyměnit olej v motoru

19. Květen 2019

Plně postačí kvalitní minerální olej či polosyntetický olej.

Co je potřeba

nový olej

1

Předem je třeba si připravit 3 litry nového oleje.

2

Motor zahřejeme na provozní teplotu.

3

Otevřeme víčko pro nalévání oleje v motoru.

4

Vyšroubujeme vypouštěcí šroub na olejové vaně a olej necháme do nádoby vytéct.

5

Odšroubujeme přední SPZ a přes otvor v nárazníku vyšroubujeme olejový filtr (pokud to nejde rukou, je třeba použít speciální klíč na filtry dostupný u větších benzínových pump).

6

Těsnění nového filtru natřeme silikonovým olejem a filtr našroubujeme a utáhneme.

7

Našroubujeme zpět vypouštěcí šroub a utáhneme.

8

Nalévacím otvorem ve víku ventilů vlijeme asi 2,7 litru nového oleje a otvor uzavřeme.

9

Nastartujeme motor asi na 3 minuty, poté jej vypneme a po asi 5 minutách měrkou překontrolujeme množství oleje.

10

Zkontrolujeme těsnost filtru a vypouštěcího šroubu. A pokud je vše v pořádku, našroubujeme zpět SPZ.

Používejte ochranné brýle.

Tohle je speciálně pro Daewoo matiz, víš, kokůtku. Tak se nevztekej a příště pořádně čti, prcku :P

stepa (neověřeno) | Út, 03/29/2011 - 10:47

Předpokládal jsem, že na této stránce nalezne uživatel všeobecný návod na výměnu oleje pro všechny typy vozidel, což zde pravděpodobně není ! Obsah oleje je u každého typu motoru jiný. Proč tedy uvádíte 2,7 l oleje? Co je to za blbost ? Dtto krok s SPZkou. Co ta má společného s výměnou oleje? Po jejím sundání nejste u většiny typů aut nikde jinde než na nárazníku ! Podle tohoto návodu měnit olej ženská, tak rozebere půl auta a motor pravděpodobně zadře. Díky za zveřejnění takovéhoto nesmyslu !!

najki_cz (neověřeno) | St, 10/07/2009 - 18:52

Jenom poznámka, olejový filtr stačí pomazat olejem co zbyde všude kolem a nová naplň nemusí být "asi 2,7l" stejně tak podle typu motoru syntetický, polo... Jinak návod je ok, osobně mám odzkoušeno :-) Díky!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Povinné ručení nebo také pojištění odpovědnosti z provozu vozidla je zákonnou povinností každého majitele vozidla, který toto vozidlo hodlá využívat n…