1

Nápad, idea, kontroverze

Princip úspěšného marketingu na Facebooku jsem postavil na tzv. guerille. Opíral jsem se o poměrně kontroverzní nápad, díky kterému jsem upoutal pozornost uživatelů Facebooku. Na guerillu poměrně často narazíte v Praze, kde velká koncentrace lidí umožňuje i rychlejší způsob virálního šíření - tzn. že si o vašem kontroverzním nápadu povídají a šíří tuto informaci dál. Na začátku tedy stojí nápad, který má lidi upoutat, provokovat nebo šokovat.

2

Příprava fanouškovské základny

Dříve než budete svůj nápad úvádět v praxi, požádejte své známé, kamarády a přátele, kteří na Facebooku mají svůj profil, aby se stali fanoušky vaší firmy, služby či produktu, který na Facebooku nabízíte. Stejně tak požádejte své zaměstnance, aby se k firemnímu profilu na Facebooku připojili. Získáte tak první fanouškovskou základnu, která se na Facebooku stane "jádrem distribuční sítě" uvnitř sociální sítě. Tvorba této základny, byť je sebemenší (nebo sebevětší, chcete-li) vám přinese ještě jedno pozitivum. Málokdo se chce na internetu vyjadřovat jako první. Na Facebooku se navíc k různým skupinám a stránkám začíná kvůli propuklým kauzám projevovat nedůvěra. Již existující fanoušci zvyšují kredibilitu vašeho firemního profilu.

3

Rozjeďte to. Vše ale řádně dokumentujte

Realizujte svůj guerilla nápad. Pokud využíváte prostředí mimo internet, pak se snažte o to, aby výsledný produkt byl zdokumentován - fotografie, video, neváhejte kontaktovat média... Tyto materiály pak umístěte na profil na Facebooku a nechte nasdílet s vašimi přáteli. Lepší variantou by bylo, kdyby materiály postupně umisťovaly na jedny stránky na Facebooku vaši blízcí přátelé, kterým důvěřujete. Teď se ukáže, jakou pozornost jste upoutali.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.285715
Average: 2.3 (7 votes)