Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat vhodnou svářečku do domácí dílny

28. Červenec 2018

Uvažujete o tom, že rozšíříte nástrojovou výbavu vaší dílny o svářečku? Tento nástroj si najde místo u každého domácího kutila. Na trhu se jich ovšem nachází spousty, a tak je dobré vědět, podle jakých aspektů vybrat tu správnou. Jak tedy najít optimální svářečku pro vaši dílnu, respektive co brát v potaz?

1

Charakter svařovaného materiálu

Jaký materiál budete svařovat? Jestliže se chystáte na svařování ocelových kusů menšího charakteru, není problém volit svářečky MIA-MAG,TIG či MMA. Pokud hodláte pracovat s hliníkem, bude zapotřebí zvolit model disponující specifickými funkcemi, díky nimž hliník bez problémů svaříte. Jedná se o funkce TIG/AC/DC nebo třeba Duty Cycle. V případě nezbytnosti svařování vcelku silných kusů oceli se snažte najít svářečky s funkcemi Slope Down či Pulse. Pokud potřebujete svařovat větší množství materiálů, pak je vhodné volit modely s funkcemi jako Synergy, Slope Downa dalšími. 

2

Celkový výkon

Mnozí lidé vybírají svářečky podle maximálního svařovacího proudu. Zjistěte si ovšem spíše to, jaká je výkonová využitelnost označovaná též jako zatěžovatel. Právě tato veličina poukazuje na to, jakým proudem je možné svářečku v maximu zatěžovat až do doby, než se sepne tepelná ochrana zařízení. Údaj nám v podstatě udává, jak dlouhou dobu můžeme s přístrojem pracovat. Vyznačují se jím různé kovoobráběcí stroje.    

3

Kolik vás bude stát spotřební materiál

Spolu se svařováním souvisejí náklady spojené s jeho provozem. Jestliže budete používat typy svařováním MIG nebo TIG, počítejte s vyšší spotřebou plynu. Jinak je zapotřebí počítat také s tím, že bude nezbytné platit za svařovací dráty, elektrody, trysky anebo jiné příslušenství, bez něhož se neobejdete.

4

Celková hmotnost svářečky

Mnohé nízkonapěťové elektromotory jsou typické vysokou hmotností. U svářeček je situace stejná. Volte model s co nejnižší hmotností a elegantně řešenou ergonomii držení.

Návod obsahuje komerční sdělení.

Autor: Anonym
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak uskladnit česnek na zimu
Jak poznat kvalitní med
6 tipů, jak se zbavit rzi v domácnosti
Jak vybrat vhodný kuchyňský dřez
Víte, jak třídit nápojové kartony?