Přejít k hlavnímu obsahu

Jak kempovat v zimě

30. Listopad 2015

Na letní nebo jarní kempování si lze zvyknout snadno. Teploty se drží na velmi příjemných hodnotách a požadavky na naši výbavu jsou pouze minimální. Ovšem zimní kempování je zcela něco jiného. Je určené pro skutečné dobrodruhy, kteří se jen tak nezaleknou mrazivého počasí a teplot hluboko pod bodem mrazu. Pro zimní kempování je zapotřebí již dostatečná výzbroj a také jistá připravenost. U tohoto typu kempování je třeba nepodceňovat důležité věci. Jak kempovat v zimě?

1
1. Zkušenosti a cíl Nejprve si vyberte cíl trasy. Jestliže jste začátečníci, tak si nikdy nevybírejte zbytečně náročné trasy a vzdálená místa pro kempování. Počasí může být zrádné a lze snadno přecenit své síly. Jako první cíl si vyberte bližší a snadněji dostupnou destinaci. 2. Způsob cestování Předem si ujasněte, jestli budete cestovat po svých, na běžkách nebo se sněžnicemi. Výběr vždy rozhodněte podle terénu, který vás čeká. 3. Počasí Neřiďte se podle toho, kdy budete mít čas, ale podle toho jaké bude počasí. Jestliže má přijít silný mráz v kombinaci se silným větrem, tak kempování vždy raději odložte. 4. Teplé oblečení Teplé oblečení je základ, abyste nemuseli s sebou brát příliš mnoho oblečení, tak si vezměte funkční termoprádlo včetně jednoho náhradního. Samozřejmostí musí být pevné a nepromokavé boty a také kvalitní bunda. Dále zvolte brýle proti slunci, teplou čepici i rukavice. Důležité je mít s sebou několik párů náhradních teplých ponožek, aby vám neomrzly nohy. 5. Stan a spacák Nikdy si neberte obyčejný stan nebo obyčejný spacák. Na trhu jsou již snadno dostupné spacáky i stany určené do arktických podmínek. Spací pytel musí být odolný do -50°C a stan odolný vůči mrazu a silnému větru. 6. Ostatní výbava Samozřejmostí musí být termoska, vařič, dostatek tekutin, vojenská lopatka na sníh, jídlo s vyšším obsahem cukru a jako zbytek běžné vybavení pro kempování. 7. Alkohol S užíváním alkoholu při zimním kempování buďte velmi opatrní a nikdy ho nepijte před spaním, následně nepoznáte jestli je vám teplo z alkoholu a můžete v noci velmi nebezpečně prochladnout nebo dokonce zmrznout. 8. Přátelé Nikdy nekempujte sami, obzvláště ne v zimě. Čím více lidí bude s vámi kempovat, tím lépe.
Autor: chorche
Hodnocení
Milan Hobža (neověřeno) | St, 07/31/2019 - 20:14

V zimě už jsem měl párkrát možnost kempovat a z vlastní zkušenosti teda můžu říct, že pořádný teplý spacák a stan je opravdu základ. Úplně nejlepší jsou podle mého názoru takové ty armádní, co mají třeba na https://armik.cz/army-shop-kategorie-spaci-pytle-stany/ Ty jsou totiž přímo dělané do extrémních teplot.

Další zajímavé články