1

Ověřte si, zda splňujete podmínky pro poskytnutí americké hypotéky
Žadatelem o americkou hypotéku může být fyzická osoba starší 18 let (některé bankovní domy vyžadují hranici 21 let), obvykle nesmí přesáhnout 70 let věku. Podmínkou pro poskytnutí americké hypotéky je uznatelný příjem, tedy příjem ze zaměstnání nebo podnikání. O americkou hypotéku mohou společně žádat i manželé, rodiče a děti, příbuzní, druh s družkou nebo lidé, kteří nejsou v příbuzenském vztahu. Podmínkou je, aby alespoň jeden ze žadatelů o americkou hypotéku byl vlastníkem nemovitosti. Je třeba doložit dva doklady totožnosti, vlastnická práva k nemovitosti, nejčastěji výpisem z katastru nemovitostí, a odhad ceny nemovitosti.

2

Zvažte výši úvěru a splácení americké hypotéky
Americká hypotéka je poskytována ve výši od 200 000 Kč do 5 milionů korun. Americká hypotéka je poskytována obvykle do 70 až 75 % tržní hodnoty nemovitosti, kterou ručíte. Peníze jsou převedeny na účet žadatele, popřípadě je nezbytné si zřídit bankovní konto u banky, která bankovní americkou hypotéku poskytne. Existují dva druhy splácení americké hypotéky – anuitní a degresivní. Anuitní splácení – výše splátky je po celou dobu splácení stejná, splátku tvoří jistina a úroky. Nejprve jsou vyšší úroky, ke konci splácení je vyšší jistina. Degresivní splácení – klient splácí každý měsíc jinou částku, jistina je konstantní, výše úroků se postupně snižuje. Nevýhodou může být, že na začátku máte tedy vyšší splátky.

3

Porovnejte americké hypotéky na trhu, prověřte si poskytovatele
Americkou hypotéku poskytují téměř všechny bankovní domy působící v ČR. Jedná se o tzv. bankovní americké hypotéky. Parametry bankovních amerických hypoték se liší v úrokových sazbách, výši úvěru podle zástavní hodnoty nemovitostii cenami za poskytnutí hypotéky. Nebankovní americké hypotéky jsou rovněž k mání, narazit můžete na nabídku „americká hypotéka bez dokládání příjmů“ nebo „americká hypotéka bez nahlížení do registru“. U takových nabídek buďte obezřetní, prověřte si poskytovatele americké hypotéky, jeho pověst i obchodní podmínky.

Služba Hypoteční kalkulačka je v Česku unikátním projektem, který v sobě spojuje nástroj pro výpočet hypotéky a její následné vyřízení. Díky našim mnohaletým zkušenostem vám zajistíme nejlepší aktuální podmínky u všech hypotečních bank, po uzavření hypotéky zůstáváme s vámi po celou dobu trvání úvěru.
Tipy

Použijte americkou hypotéku na splacení dluhů
Má-li klient potíže se splácením více úvěrů, může je splatit jednou americkou hypotékou. Úroky jsou nižší než u spotřebitelského úvěru, což je výhoda, pokud se rozhodnete pro konsolidaci úvěrů. Podmínkou ale je vlastnictví nemovitosti. Ručíte například bytovou jednotkou nebo rodinným domem.
Zákon o ochraně spotřebitele u smluv na americkou hypotéku podepsaných po 1. 1. 2011 zaručuje stejnou ochranu spotřebitele jako u spotřebitelského úvěru, a to do částky 1 880 000 Kč. Z toho vyplývá právo spotřebitele na předčasné splacení poskytnutého úvěru nebo ve lhůtě 14 dní od podpisu smlouvu bez uvedení důvodu právo od smlouvy odstoupit.
Vyzkoušejte nástroj na porovnávání hypoték – hypoteční kalkulačku.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)