Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat měsíček lékařský

03. Duben 2015

Měsíčková mast z měsíčku lékařského má blahodárné účinky, pomáhá při hojení ran a jizev, účinkuje na popáleniny nebo omrzliny. Měsíček lékařský pomáhá při křečových žilách, bércových vředech nebo plísních na nohách. Vyrobte si domácí měsíčkovou mast nebo měsíčkový čaj, vypěstujte si měsíček lékařský na zahrádce podle tohoto návodu.

Co je potřeba

semena měsíčku

1

Vhodné stanoviště pro měsíček lékařský
Pěstování měsíčku lékařského je snadné, rostlinka je nenáročná. Pro pěstování měsíčku lékařského je vhodné slunné stanoviště a půda s dostatečným množstvím živin a vláhy, nesnáší přemokřenou půdu. Měsíček lékařský můžeme snadno vypěstovat ze semen. Semena měsíčku lékařského srpovitého tvaru volně vyséváme přímo do záhonu. První poupátka se objeví po 10 týdnech. Semena rozséváme v dubnu.

2

Sklizeň měsíčku
Pro léčebné účely sbíráme buď celé jeho květy, nebo jen okvětní jazýčkovité lístky, které mají nejvyšší obsah účinných látek. Měsíček lékařský sušíme ve tmě nebo v šeru, což platí i pro skladování, protože na světle rychle ztrácí své účinné složky.

3

Využití měsíčku lékařského
Ve farmacii se měsíček lékařský používá proti křečím, pomáhá rovněž hojit rány. Z měsíčku lékařského můžeme vyrobit domácí mast, oblíbený je měsíčkový čaj nebo měsíčková tinktura. Měsíčková mast se používá na hojení jizev, křečové žíly, záněty žil, omrzliny, spáleniny, plísně nohou, akné, dokonce i na hemoroidy. Měsíčkový čaj pročišťuje krev, zlepšuje trávení, pomáhá při průjmech, zánětech tlustého střeva nebo při bolestivé menstruaci. Tinktura z měsíčku se používá pro obklady na rány nebo při pohmožděninách.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak si vyrobit domácí měsíčkovou mast
Jak sbírat svatojánské byliny
Jak vybírat léčivé byliny v létě