Co je potřeba

semena měsíčku

1

Vhodné stanoviště pro měsíček lékařský
Pěstování měsíčku lékařského je snadné, rostlinka je nenáročná. Pro pěstování měsíčku lékařského je vhodné slunné stanoviště a půda s dostatečným množstvím živin a vláhy, nesnáší přemokřenou půdu. Měsíček lékařský můžeme snadno vypěstovat ze semen. Semena měsíčku lékařského srpovitého tvaru volně vyséváme přímo do záhonu. První poupátka se objeví po 10 týdnech. Semena rozséváme v dubnu.

2

Sklizeň měsíčku
Pro léčebné účely sbíráme buď celé jeho květy, nebo jen okvětní jazýčkovité lístky, které mají nejvyšší obsah účinných látek. Měsíček lékařský sušíme ve tmě nebo v šeru, což platí i pro skladování, protože na světle rychle ztrácí své účinné složky.

3

Využití měsíčku lékařského
Ve farmacii se měsíček lékařský používá proti křečím, pomáhá rovněž hojit rány. Z měsíčku lékařského můžeme vyrobit domácí mast, oblíbený je měsíčkový čaj nebo měsíčková tinktura. Měsíčková mast se používá na hojení jizev, křečové žíly, záněty žil, omrzliny, spáleniny, plísně nohou, akné, dokonce i na hemoroidy. Měsíčkový čaj pročišťuje krev, zlepšuje trávení, pomáhá při průjmech, zánětech tlustého střeva nebo při bolestivé menstruaci. Tinktura z měsíčku se používá pro obklady na rány nebo při pohmožděninách.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.615385
Average: 4.6 (13 votes)