Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upravit fotografie

27. Listopad 2010

Pro úpravu fotografií potřebujeme pouze vhodný program. Osobně preferuji Zoner Photo Studio, který je jednoduchý a rychle se v něm uživatel dokáže zorientovat. Pro amatérské fotografy není koupě takových programů nezbytnou nutností. Na internetu se nabízí řada programů pro úpravu fotek zdarma. K základní úpravě fotek nám bohatě postačí také Microsoft Office Picture Manager, který pravděpodobně budete mít nainstalovaný ve vašem počítači spolu s balíkem Microsoft Office. Ukážeme si základy, na co se při úpravě snímků zaměřit.

Co je potřeba

program na úpravu fotografií

1

Otevřete si Microsoft Office Picture Manager. Klikněte na Start, vyberte Programy, najeďte na Microsoft Office, poté na Nástroje sady Microsoft Office. Otevřete program.

2

Nejvíce vás bude zřejmě bude zajímat položka Obrázek, kterou naleznete v horním menu programu. První funkcí je Automaticky opravit, kterou nedoporučuji příliš používat. Funkce Barva vám nabídne nastavit odstíny a sytost barev.

3

Dalším krokem je zřejmě úprava kompozice fotografie. Kompozicí se detailněji zabýváme v jiných článcích na webu JakTak.cz. Ořez fotografie je v tomto programu jednoduchý. Kliknutím na tuto položku v menu se nám snímek zarámuje. Pohybem myši se nám bude zvýrazňovat ořez snímku. Ořezem můžeme pohybovat dle potřeby.

4

Častým nedostatkem fotografií jsou červené oči. I na toto program Microsoft Office Picture Manager pamatuje. Kliknutím na položku v menu Odstranit červené oči se spustí funkce. Poté označíme na snímku červené oči, kterých se chceme zbavit, a klikneme na OK.

5

Další funkce, kterou budeme chtít použít, je úprava velikosti fotografie. Klikneme v horním menu na položku Obrázek, dále na položku Změnit velikost. Vybereme z nabídky, můžeme využít předdefinované změny velikosti snímků, podle procent, popřípadě vlastní parametry, které vepíšeme do příslušného políčka. Klikneme opět na OK.

6

Na závěr proveďte Soubor, vyberte položku Uložit jako a upravená snímek uložte do počítače. Osobně si pro jistotu archivuji originály a zvlášť nově upravené fotografie, a to z toho důvodu, kdybych potřeboval s originálem později pracovat. Pokud dáte pouze Uložit, ukládáte všechny provedené změny do původního snímku, čímž originál znehodnotíte a přijdete o něj.

Cokoli u fotografie změníte, máte možnost zvrátit, a to kliknutím na Krok zpět (modrá šipka v menu nástroje).

Microsoft Office Picture Manager nabízí pouze základní, ovšem nejdůležitější funkce pro úpravu fotografie. Hledáte-li rozšířený program pro úpravu fotografií zdarma, doporučuji využít Gimp 2. Tento fotografický nástroje je ovšem uživatelsky mnohem náročnější.

Další návody na úpravu fotografií, například v programu Photo Shop, najdete na JakTak.cz

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak fotit akty | rady
Jak fotit akty | rady. Focení aktů patří k vrcholům fotografického umění. Nemusíte přitom být profesionálním fotografem, abyste si takové fotografie m…
Jak správně dýchat