Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit cuketovou frittatu | recept

Cuketová frittata | recept. Úroda cukety bývá často větší, než dokážete spotřebovat. Existuje mnoho způsobů, jak ji zpracovat a ještě více receptů na její přípravu. Pokud si chcete připravit jednoduchou a rychlou večeři, vyzkoušejte cuketovou frittatu, což je zapečená vaječná omeleta. Budete potřebovat jen mladou cuketu, vejce a pár další ingrediencí. Recept na cuketovou frittatu jistě zvládne i úplný začátečník.

Co je potřeba

  • 1 malá cuketa
  • 1 – 2 lžíce rostlinného oleje nebo přepuštěného másla
  • 1 malá cibule
  • 6 vajec
  • sůl, pepř, čerstvé bylinky
1

Neoloupanou cuketu nastrouháme nahrubo, posolíme ji a necháme „vypotit“. Posléze z ní vymačkáme co nejvíce tekutiny. Cibuli oloupeme a nakrájíme ji najemno.

2

Troubu předehřejeme na zhruba 170 °C. Do mísy rozklepneme vejce a rozšleháme je spolu s asi lžičkou soli a mletým pepřem.

3

Cibuli osmažíme na rozehřátém oleji či přepuštěném másle, následně přidáme strouhanou cuketu, zeleninu osolíme a směs za občasného míchání podusíme asi 5 minut, dokud se nezbavíme přebytečné vody.

4

Následně zeleninu (pokud nemáme pánev vhodnou do trouby) přemístíme do formy či kulaté zapékací mísy. Vše zalijeme rozmíchanými vejci a formu vložíme do předehřáté trouby.

5

Frittatu pečeme asi 15 minut, poté na 5 minut zvýšíme teplotu v troubě na zhruba 200 °CCuketovou frittatu před podáváním posypeme čerstvými bylinkami, nakrájíme ji na kousky a servírujeme nejlépe teplou s pečivem a třeba se salátem z čerstvé zeleniny.

  • Cuketu můžete doplnit či nahradit listovým špenátem, lilkem, hráškem, kukuřicí nebo jinou zeleninou dle obliby a sezóny.
  • K zelenině lze přidat pokrájenou šunku, žampiony či strouhaný sýr.
  • Z bylinek se k vejcím a cuketě skvěle hodí saturejka, kopr, estragon, kerblík, petrželka nebo pažitka.
  • Případnou zbylou frittatu je možné zamrazit a před použitím pouze ohřát, případně rozpéct.
Autor: Jana F.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct sladký cuketový koláč
Sladký cuketový koláč | rady a tipy. Cuketa je zelenina, která se dá skvěle využít pro přípravu jak slaných, tak sladkých pokrmů. Zkuste ji přidat do…