1

Důležitý je účel vaší návštěvy Ruska. Jestliže cestujete do Ruska jako turista, budete potřebovat ruské turistické vízum. Pro služební cesty velvyslanectví nebo konzulát vydá ruské služební vízum. Návštěvní vízum je určené pro cizince, kteří do Ruska přicestují za účelem soukromé návštěvy. Čtvrtým typem je ruské tranzitní vízum.

2

Vyplňte vízový dotazník. Odkaz najdete na konci tohoto návodu.

3

Připravte si potřebné doklady. Pro získání turistického víza:
- Originál cestovního pasu, který má nejméně 2 volné strany, určené pro víza (platnost pasu musí být o 6 měsíců delší než platnost ruského víza).
- Dva stejnopisy vyplněného vízového dotazníku, podepsaného žadatelem osobně.
- Dvě průkazkové fotografie (formátu 3x4), podepsané na zadní straně.
- Pro turistické skupiny nebo pro pasažéry zábavní plavby: doklad, potvrzující naplánovanou trasu a obsahující kopii potvrzení oprávněné ruské cestovní kanceláře s uvedeným číslem dokladu a číslem potvrzení pro vízum, vystavený cestovní kanceláří nebo společností zařizující plavbu.
- Pro samostatnou cestu: potvrzení o zamluvení hotelu od oprávněné ruské cestovní kanceláře nebo bezprostředně od ruského hotelu s uvedeným číslem dokladu a číslem potvrzení pro vízum.

V případě služebního víza pak ještě pro pobyt nad 3 měsíce nebo pro získání vícerázového víza je nutné předložit test na HIV negativitu, dále pak předložit úředně ověřené pozvání organizace, oprávněné k pozvání obchodních partnerů do Ruska.

Při soukromé návštěvě nezapomeňte na doklad, opravňující k získání víza (IZVESHENIYE), vystavený místním OVIRem (Oddělením pro víza a registrace) v Rusku. Tento doklad pro vás obstará zvoucí a odešel vám originál. Zvoucí potřebuje vědet:

Vaše jméno a příjmení;
Vaši adresu;
Národnost;
Číslo pasu a datum narození;
Datum Vašeho příjezdu /Odjezdu z Ruska.
(Poplatek požadovaný OVIR za vyřízení žádosti činí pžibližně 35 dolarů. Schválení OVIR trvá 4 až 6 týdnů).

4

Navštivte ruské velvyslanectví a konzulární oddělení. Adresy:

Ruské Velvyslanectví:

Address: nam. Pod Kaštany 1, Praha 6 - Bubeneč, Česká epublika
Phone: +420 2 3337-4100, 3337-1545
Telex: (66) 122254 SSSR C
Fax: +420 2 3337-7235
E-mail embrus@bluetone.cz
Web: www.czech.mid.ru
Vedoucí úřadu: J.E. p. Sergey Borisovich KISELEV
Funkce: Velvyslanec
Provozní hodiny úřadu: Po-Pá 08.00 - 13.00 14.00 - 17.00

Konzulární oddělení:
Address: Korunovační 34, 160 00 Praha 6 - Bubeneč
Phone: +420 2 3337-4093, 3337 -9473, 3337-5650
Telex: (66) 122254
Fax: +420 2 3337-1492
E-mail: konsulcz@iol.cz, consulpraha@rambler.ru
Provozní hodiny úřadu: Po-Pá 09.00 - 12.00

Varování

Rozhodnete-li se cestovat do Moskvy vlakem , budete potřebovat tranzitní vízum přes Bělorusko. To se vyřizuje prostřednictvím Konzulárního oddělení Velvyslanectví Republiky Bělarus v ČR.

Ceny víz se pohybují v závislosti na druhu víza, délce pobytu a lhůtě vyřízení. Za turistické vízum na délku pobytu do 1 měsíce zaplatíte přibližně 1000 Kč při lhůtě vyřízení 10 dní, za urychlené vydání víza (3 dny) pak asi 2000 Kč. Poplatky za víza se platí pouze v Kč.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.333335
Average: 4.3 (3 votes)