Přejít k hlavnímu obsahu

Jak změnit zdravotní pojišťovnu

23. Březen 2014

Změnit zdravotní pojišťovnu samozřejmě můžete, ovšem má to svá zákonná pravidla. Především zdravotní pojišťovnu lze měnit pouze jednou za 12 měsíců vždy k 1. lednu následujícího roku a přihlášku musíte podat nejpozději šest měsíců před plánovanou změnou pojišťovny, to znamená do konce června roku současného. V praxi to znamená, že pokud podáte přihlášku v r. 2014 kdykoliv po 1. červenci, budete u nové pojišťovny registrováni až od 1.1.2016.

1

Způsob přihlášení k nové zdravotní pojišťovně:

Dostavíte se na nejbližší pracoviště vybrané zdravotní pojišťovny, kde vyplníte přihlášku a předložíte následující doklady:
◦ občanský průkaz
◦ rodný list
◦ studenti středních a vysokých škol potvrzení o studiu
◦ senioři potvrzení o přiznání důchodu
◦ nezaměstnaní potvrzení o evidenci na úřadu práce
◦ osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) kopii živnostenského listu nebo jiného oprávnění k výkonu této činnosti. Dále i přehled o příjmech a výdajích ze samostatné výdělečné činnosti.

Příslušný formulář k přihlášení ke zdravotnímu pojištění u jiné pojišťovny můžete získat a vyplnit na webových stránkách vybrané zdravotní pojišťovny. Poté ho však musíte odevzdat k ověření na příslušné pobočce.Administrativní odhlášení od původní pojišťovny provede za vás nová pojišťovna.

2

Do osmi dnů poté, co se stanete klientem nové zdravotní pojišťovny, jste povinni tuto změnu nahlásit svému zaměstnavateli kvůli odvodům pojistného. Změnu zdravotní pojišťovny byste měli nahlásit i svým ošetřujícím lékařům. Průkaz nové zdravotní pojišťovny vám přijde poštou na vaši adresu.

3

Ze zákona vyplývá, že vaší žádosti o změnu zdravotní pojišťovny je zdravotní pojišťovna povinna vyhovět, pokud jsou vámi uvedené údaje na formuláři správné a předložené doklady platné. Zdravotní pojišťovna není oprávněna přijmout pojištěnce v jiných lhůtách, než je uvedeno v zákoně. Stejně tak ale není oprávněna váš vztah ke zdravotní pojišťovně sama ukončit.

Novorozenec se stane dnem narození pojištěncem stejné zdravotní pojišťovny, u které je jeho matka.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se vyznat v druzích jógy
Když se řekne jóga, většina z laiků si představí krkolomnou tělesnou pózu, soustředěný výraz ve tváři a velkou výdrž. To je ale velmi zjednodušuj…
Jak vybrat čističku vzduchu?
Míváte doma pocit, že se vám špatně dýchá? Máte podrážděné dýchací testy, trápí vás alergie a jste nemocní častěji, než je běžné? Příčinou těchto potí…
Jak pečovat o pleť v zimě