Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zrušit trvalý pobyt

Zrušení trvalého pobytu krok za krokem. Místo trvalého pobytu je místo, které si občan České republiky zvolil např. v místě, kde má rodinu, práci, kde bydlí. Trvalý pobyt přitom může mít nahlášen pouze v nemovitosti, která je způsobilá k bydlení, a každý občan může mít pouze jednu adresu trvalého pobytu, přičemž ta se nemusí shodovat s místem jeho skutečného pobytu. Pokud chcete pomoci třeba svému kamarádovi a dovolit mu, aby si nahlásil trvalý pobyt do vašeho bytu či domu, vždy toto rozhodnutí řádně zvažte. Trvalý pobyt má sice jen evidenční charakter, a to zejména pro potřeby státu, ale tento údaj je např. důležitý také pro exekutory. A to může být kámen úrazu.

Diskuze k článku

Přidat komentář

Tomáš Labuda (neověřeno) | Po, 08/05/2019 - 23:02

Toto se mi zrovna celkem hodí. Nedávno jsem se totiž přestěhoval do Prahy a bohužel jsem zjistil, že tu kvůli těm modrým zónám prakticky nemám kde parkovat. Problém je v tom, že na parkování v modré zóně musím mít v Praze nahlášený trvalý pobyt. Koukal jsem, že ten se dá zařídit například přes https://www.muj-trvaly-pobyt.cz/ Nejdřív ale budu muset zrušit ten svůj současný, který je nahlášený v Brně.

Další zajímavé články

Jak na vánoční úklid | praktické rady
Jak v domácnosti využít ocet