Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si vybrat kvalitní kancelářskou židli a zbavit se konečně bolestí?

28. Únor 2019

Bolí vás po celém pracovním dni bedra, za krkem či celý člověk? Pak byste měli zvážit výběr nové kancelářské židle. Správně vybraná ergonomicky tvarovaná židle totiž dokáže od bolesti výrazně ulevit. Přečtěte si, na co byste se při výběru měli zaměřit.

1

Polohovatelnost

Hlavním faktorem, který by měla židle splňovat, je polohovatelnost. Židle se musí zcela přizpůsobit vaší postavě, proto musí být variabilní výšku sedáku, výšku područek a jako bonus neuškodí ani horizontálně posuvný sedák a nastavovatelná opěrka na hlavu.

2

Ergonomické opěradlo

Zásadní také je, jestli vás židle „nutí“ sedět správně. Nohy byste měli mít v 90stupňovém úhlu, jejich horní část zcela na sedadle židle, chodidla na zemi. Bedra byste v žádném případě neměli mít prohnutá dozadu, ale naopak – mírně zaoblená dopředu. K tomu by vám mělo pomáhat především pevné a stabilní opěradlo, jež vyvíjí mírný protitlak.

3

Materiál, který vydrží

Materiál židle musí něco vydržet. Nejčastěji prodejci nabízí čalounění kůží nebo klasickou textilií. Obě varianty mají něco do sebe, v každém případě ale musí být kvalitní. Obyčejná umělá kůže je neprodyšná a na celodenní sezení nepříjemná, vybírejte proto kvalitní kůži, pokud možno s perforací. Ideální je, pokud je kombinovaná s membránovou tkaninou, díky tomu vám židle zajistí prodyšné celodenní sezení.

4

Kovová konstrukce

Stabilitu kancelářské židle zajišťuje také její konstrukce. Dejte si proto pozor, aby židle nebyla jen z měkkého plastu, ale měla kvalitní kovovou konstrukci nebo konstrukci z konstrukčního pevného plastu, který něco vydrží. Díky tomu vám po pár dnech nezačne vrzat a povolovat svá nastavení.

Tip: Pokud máte v kanceláři nebo doma dřevěnou či jinak citlivou podlahu z měkčího materiálu, doporučujeme koupit židli se speciálními změkčenými kolečky, která jsou k takovému povrchu šetrná.

5

Nezapomeňte se hýbat

Správně vybraná kvalitní židle je opravdu důležitá, samotná vás ale nezachrání. Dbejte na pravidelný pohyb a pracovní přestávky a ze židle alespoň jednou za hodinu vstaňte a protáhněte se. Jedině tak se opravdu zbavíte problémů a budete se na práci lépe soustředit.

Návod obsahuje komerční sdělení.

Pavel (neověřeno) | Pá, 10/18/2019 - 10:01

Do obstojné kancelářské židle je potřeba něco málo investovat. Hlavně aby měla také kvalitní opěradlo hlavy, aby krční páteř nebyla namáhána. Osobně mám rád, když je židle vzdušná. Dobrou zkušenost mám se židlí Admiral https://www.kasvo.cz/admiral-kancel-zidle/. Ale každému vyhovuje něco jiného, někdo má radši kůži no :)

Další zajímavé články

Pokud bydlíte v panelovém domě, jedinou cestou, kudy k vám můžou přijít nezvaní hosté, jsou vstupní dveře. Podceňovat důležitost dveří byste neměli al…
Jak opticky zvětšit pokoj | rady a tipy. Pokud bydlíte v garsonce nebo jiném malém bytě, možná přemýšlíte, jak celý prostor zařídit a opticky ho zvětš…
K tomu, aby jakákoliv dílna dobře sloužila svému účelu, je nutné ji vybavit vhodným dílenským nábytkem. Vzhledem k tomu, že musí skříně, stoly a další…