Přejít k hlavnímu obsahu

Jak najít práci

08. Březen 2012

Ať už hledáte nové zaměstnání nebo jen přivýdělek, poradíme vám, jak nejlépe postupovat, abyste práci či brigádu nalezli co nejdříve. Nejdůležitější je, abyste využili všechny dostupné cesty a nebáli se trochu i riskovat.

Co je potřeba

trpělivost
osobní plán
komunikativnost

1

Poptávka versus nabídka

Nedávno jsem navštívil pobočku své banky a zapovídal se s bankovním poradcem. Ten se mi svěřil, že banka už nějakou dobu hledá obchodní zástupce, nabízí fixní plat a řadu zaměstnaneckých výhod, přitom požaduje pouze maturitu. Zajímavá práce, dobře placená, ale nikdo o ní údajně nemá zájem. Pravda je spíš taková, že se poptávka po zaměstnancích nesetkala s nabídkou. A tak není divu, že banka nadále nemá zaměstnance a potenciální uchazeči nemají práci. Rada první: Kdo chce najít práci, nesmí spoléhat jen na úřad práce.

2

Oslovte své známé, známé svých známých a kamarády

Nebojte se oprášit svůj starý diář s kontakty. Své známé potěšíte, že se opět ozvete, a navíc se dozvíte nové informace, které vám pomůžou. Komunikačních kanálů je několik – otevřete si nový profil na Facebooku, sami se budete divit, kolik známých v sociální síti potkáte. Spojte se s přáteli na ICQ nebo skrze Skype. Havní je, abyste se svých známých ptali, zda náhodou nehledají novou pracovní sílu či zda nevědí o někom, kdo zaměstnance právě potřebuje. Ptejte se, ptejte a ptejte se. Kdo se neptá, nic nemá.

3

Začněte podnikat

Stát podporuje živnostníky. Je pro něj výhodnější pomáhat drobným podnikatelům, než každý měsíc vynaložit nemalé prostředky na podporu v nezaměstnanosti, sociální dávky a přijímat nové úředníky. Podnikejte sami na sebe. Začít podnikat není vůbec náročná záležitost. Stačí si ujasnit, jakému oboru se budete věnovat, a pak stačí si otevřít živnost a ohlásit tuto skutečnost správě sociálního zabezpečení a vaší pojišťovně. Živnost vás vyjde na jeden tisíc korun, zbytek si vyžaduje zejména váš čas. V podnikání se zaměřte na to, čemu rozumíte a s čím máte zkušenosti.

4

Nová firma, proč ne?

Potkali jste starého známého, který uvažuje o založení firmy? Nebojte se mu ozvat a osobně se sejít. Nabídněte mu své zkušenosti, které by mohl uplatnit v nové firmě. Dohodněte se na spolupráci, popřípadě staňte se společníkem. Co k tomu potřebujete? Zpravidla je zapotřebí jistina dvě stě tisíc korun a čas na oběhání úřadů. Dřív, než tak učiníte, však nezapomeňte vyhotovit podnikatelský záměr a finanční plán, se svým novým partnerem se už na začátku dohodněte na podmínkách, později byste toho mohli litovat.

5

Pár rad na závěr

Úřad práce, personální agentura, webové stránky s nabídkami práce, nástěnky v supermarketech nebo letáčky – možností, jak najít novou pracovní příležitost, je bezpočet. Udělejte si vlastní system, buďte aktivní. Vysedáváním doma u televize si šance nezvýšíte. Nebojte se denně věnovat hledáním práce tolik času, jako byste skutečně někde pracovali.

Klíčová slova: podnikání práce zaměstnání job
Autor: JakTak
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak okamžitě zrušit pracovní poměr
Pracovní poměr může skončit jen na základě skutečností, které vymezuje zákon. A jedním z nich je i okamžité zrušení pracovního poměru. Tohoto institu…
Obrázek není k dispozici
Jak si najít práci v zahraničí
Češi stále častěji jezdí za prací do zahraničí. Volný pohyb zboží, kapitálu a osob v Evropské unii funguje na plné obrátky a také v nečlenských zemích…
Jak se chovat u pohovoru | rady
Jak se chovat u pohovoru | rady.Chcete na svého budoucího zaměstnavatele zapůsobit? Víte, jak se tedy máte u pohovoru chovat? To, v jakém přijdet…