1

Pohled
Lidé často vyprávějí své zážitky, které prožili. Pokud při tom jejich pohled tíhne doleva, je velká pravděpodobnost, že buď lžou, nebo si něco v příběhu přibarvují. Dávejte však pozor, jestli to není pouze jejich „zlozvyk“, neboť zmíněné pravidlo neplatí, pokud se takto chovají, i když mluví prokazatelnou pravdu.
Dalším ukazatelem je rychlé a nepřirozené uhýbání pohledem (kamkoliv), čili neschopnosti udržet oční kontakt, která naznačuje nejistotu mluvčího.

2

Ústa
Lež je pro mnoho lidí velmi stresující situací, proto bývá doprovázena olizováním rtů a častým polykáním. Jedná se o velmi nápadné, a tak postřehnutelné chování, čímž lze lež snadno odhalit.

3

Gesta rukou
Každý se podvědomě snaží lež jakoby zakrýt. Ať už dáváním ruky před ústa, nebo mácháním rukama snažíc se odpoutat od mluvy pozornost. Zpozorujete-li toto či podobné chování, buďte na pozoru.

4

Postoj těla
Sledujte také, jakým směrem k Vám člověk, se kterým mluvíte, stojí nebo sedí. Pokud stojíte, dávejte pozor, zda se k Vám nenatáčí bokem, to je totiž podvědomý signál pro jakési vyhnutí se důsledku lži. Zkrácení a prodloužení vzdálenosti mezi Vámi nemá vliv. Podobně jako když při sezení nezáleží na častosti nebo způsobu podpěry hlavy a jiných projevů únavy. Tam s postojem platí tatáž pravidla.

5

Tempo řeči
Nemluví-li se pravda, je tendence měnit tempo řeči. Neznamená to ovšem, že pokud člověk začne znenadání mluvit pomaleji/rychleji, že lže. V tomto případě se musí jednat a četné změny během rozhovoru.

Varování

Výše uvedené projevy chování berte vždy s nadsázkou. Většinou se musí jednat o souběh několika zmíněných faktorů, abychom mohli s vysokou pravděpodobností určit, že nám někdo lže.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.416665
Average: 3.4 (12 votes)