Přejít k hlavnímu obsahu

Jak ušetřit při sjednání povinného ručení na motorku

04. Únor 2013

Motocykly jsou z hlediska povinného ručení specifické. Jak zajistit, aby byla vaše motorka pojištěna kvalitně, ale přitom co nejlevněji? Vycházejte z toho, že jde o sezónní dopravní prostředek, zachovejte pár základních pravidel a můžete se dostat na dříve nedosažitelnou cenu.

1
Povinné ručení na motorku sjednávejte na internetu. Vůbec nejnižší ceny, až o 70 % levnější, než přímo u pojišťoven, vám mohou nabídnout online srovnávače pojištění. Ty se specializují na porovnávání nabídek pojišťoven mezi sebou, což je velmi výhodné, protože hned uvidíte, s jakými částkami můžete počítat.
2
Na stránce srovnávače budete vyplňovat krátký formulář. Ten je zcela nezávazný, samozřejmě zdarma a slouží ke zjištění informací potřebných pro výpočet pojistného.
3
Nejdůležitější jsou údaje o historii pojištění, ze kterých se vypočítává výše bonusu. Čím delší je doba vašeho předchozího pojištění a čím méně jste způsobili dopravních nehod, tím lépe – cena se díky bonusům může snížit až o 60 %.
4
Svou roli hraje, stejně jako u osobních automobilů, i objem motoru motocyklu. Třídy jsou 4 a nejdražší povinné ručení mají motorky nad 500 kubických centimetrů.
5
Další parametry jen těžko ovlivníte, jde zejména o věk a bydliště. Obecně platí, že mladí řidiči z velkých měst platí více, než dlouholetí řidiči z obcí s menším počtem obyvatel.
6
Máte-li zájem o sezónní pojištění (doporučujeme), stačí telefonicky kontaktovat specialistu na povinné ručení, nebo se jím nechat kontaktovat. Veškeré náležitosti s vámi vyřeší. Sezónní pojištění vám umožňuje platit jen za tu část roku, po kterou motocykl opravdu využíváte, aniž byste na zbytek měsíců museli ukládat SPZ do depozitu a zařizovat cokoliv dalšího.
7
Povinné ručení si můžete rovnou přes internet objednat. Stačí vybrat jednu z nabízených variant a vyplnit další, tentokrát už podrobnější formulář.
8
Po sjednání povinného ručení vám ihned na email dorazí dočasná zelená karta, se kterou můžete sednout na motorku a vyrazit na silnice.
Povinnerucenisrovnani.com je portál přinášející řadu informací o pojištění vozidel a umožňující toto pojištění i sjednat za ceny internetových srovnávačů. Umožňuje tak každému ušetřit na každoroční platbě povinného ručení i havarijního pojištění, a to z pohodlí domova.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: Enrique Zepeda Venegas, ID: 57469213, Pixmac.cz

Hodnocení

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Motorka není pro motorkáře pouze koníčkem, je to jejich vášní. Tato vášeň ovšem končí se zimním obdobím, kdy je potřeba motorku řádně zazimovat. Jedin…
Obrázek není k dispozici
Nejčastějšími důvody, proč se majitelé automobilů rozhodnou ke zrušení povinného ručení, je prodej vozidla nebo obyčejná změna pojišťovny za jinou. Po…
Obrázek není k dispozici
Pokud jste aktivní řidič, a zároveň se vám nelíbí cena pojistné smlouvy, máte právo pojistnou smlouvu změnit. Aby ke změně pojistné smlouvy mohlo dojí…
Obrázek není k dispozici
Povinné ručení nebo také pojištění odpovědnosti z provozu vozidla je zákonnou povinností každého majitele vozidla, který toto vozidlo hodlá využívat n…