Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybírat střešní okna

30. Listopad 2015

Střešní okna jsou moderními doplňky, které by měly být součástí všech staveb, kde je požadavkem správné prosvětlení podkrovních místností. S výběrem střešních oken má většina lidí pouze minimum, nebo žádné zkušenosti. Kromě samotné pořizovací ceny je potřeba zohlednit důležitá kritéria výběru, protože pozdější výměna oken by pro vás znamenala zbytečně další investici. Jak střešní okna vybírat?

1
1. Podle velikosti a umístění Důležitým kritériem je světlo, místnost musí být dostatečně zásobovaná slunečním světlem. Ideální výška spodního parapetu je 85cm a následná výška minimálně 210cm. Dbejte na to, aby okno osvětlilo i značkou část podlahy. U střešních oken platí, že čím větší, tím lepší, ovšem za větší okna je potřeba si více připlatit. 2. Mechanismus otevírání Na trhu jsou k dispozici dva nejčastější mechanismy otevírání, jde o výklopná a výkyvná okna. Jak již název napovídá, tak výklopná se vyklápí a kyvné se vyklánějí. Kyvná jsou vybavena středovým čepem, podle kterého se otáčí. Výklopná jsou vybavena drobnou konstrukcí, která se vyklopí ven. Rozhodněte se podle sklonu střechy, výklopná vyberte, pokud máte drobný sklon střechy a pro ostatní typy jsou dobrá kyvná. 3. Průhlednost skla Jednou z důležitých vlastností je i průhlednost. U pevných plastových oken obvykle nebývá s průhledností problém a pokud se zamlží, tak je stačí otřít. Problém může nastat u lepených a jiných druhů oken, ta jsou náchylná snadno na orosení, jelikož se voda dostane tam, kam nemá. 4. Materiál Ideálním materiálem je plast. Pokud toužíte po dřevě, tak je vhodnější vybrat plastové okno vybavené dřevěnou texturou. Dřevo neposkytne tak kvalitní izolační vlastnosti a také má sklony k propustnosti. 5. Tepelná izolace Na toto kritérium se zaměřte hned po světle. Vybírejte si pouze okna s těmi nejlepšími izolačními schopnosti, jelikož se pak může jednat o výraznou úsporu za teplo. Soustřeďte se na to, aby hodnota součinitele prostupu tepla byla maximálně 1,1 W/m2K.
Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?
Jak ukončit své povinné ručení?