Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat 3D tiskárnu

09. Leden 2014

3D tiskárny jsou zcela revoluční a fenomenální technologií, která nám umožňuje vytvořit jakýkoliv 3D objekt. Velmi dlouhou dobu byly 3D tiskárny velmi drahé a jejich technologie nebyla tak pokročilá, jako je tomu nyní. Hlavní výběr tiskárny by měl být orientován podle použití, jelikož osobní 3D tiskárny jsou dostupné v cenové relaci desítek tisíc korun, tak velké průmyslové 3D tiskárny jsou 10 krát i 100 krát dražší. 3D tiskárny vybírejte především podle technologie a použití tiskárny. Jakou 3D tiskárnu vybrat? Pár tipů níže.

1

SLA tiskárny
3D tiskárny staršího typu technologie, používané především v USA. Principem je vytvrzování tekutého materiálu laserem. Pamatujte, že se jedná o zastaralou technolii 3D tisku.

2

SLS tiskárny
Opak SLA tiskárny, princip 3D tisku je stejný, ale nevytvrzuje se tekutý materiál, ale prášek. Jde nejmodernější a nejrozšířenější tiskárny. Materiál je zde velmi levný, ale pořizovací náklady jsou velmi vysoké. Lze vytvořit jakékoliv struktury, uživatel je omezen pouze vlastní fantazií.

3

ZCORP
Tiskárny, které nanášejí vrstvu prášku, který se spojuje pojivem z tiskové hlavy. Je zde menší kvalita tisku, ale modely mohou být i barevné.

4

LOM
Špatně dostupná technologie založená na pokládání vyřezávaných vrstev na sebe. Vzhledem k tloušťce vrstvy, která je 0,165 mm, lze dosáhnout velmi kvalitního povrchu

5

FDM
Technologie založená na využití 2 rozdílných materiálů, jeden je tavný a druhý je podpůrný. V jednotlivých vrstvách se nanáší vždy vrstva tavného a poté vrstva pospůrného materiálu. Výsledné modely jsou hrubé a s nekvalitním povrchem.

6

POLYJET MATRIX
Technologie založená na vytvrzování hmoty prostřednictvím UV lampy. Velmi kvalitní tiskárny s téměř nejlepší kvalitou na povrch modelu.

7

MULTIJET MODELING
Tiskárna vytlačuje roztavený vosk, využívá se zde rozdílných teplot tání vosku. Materiály jsou zde opět dva, pro modelování a podporu.

8

Digital light protection
Opět technologie založená na UV záření na materiál, jedná se o jednu z nejpřesnějších technologií.

9

Další technologie
Technologií 3D tisku je velmi mnoho, ovšem pro běžné uživatele jsou zcela nedostupné vzhledem k ceně. Technologie se také rozvíjí a každým rokem lze sledovat nové rozdělení i nové modely.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pečovat o kávovar | rady
Jak upéct řezy z vlašských ořechů
Jak předejít kinetóze
Jak vybrat chůvičku
Jak žádat střídavou péči o dítě