Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat správné vybavení na šnorchlování

30. Září 2012

Objevování podmořského života patří v současné době mezi nejoblíbenější turistické aktivity. Přestože se šnorchlování zdá bezpečné a jednoduché, je k němu třeba kvalitní a dobře padnoucí vybavení. Jak vybrat ty správné brýle a šnorchl? Jsou zapotřebí potapěčské ploutve? Dozvíme se v následujícím článku.

Co je potřeba

Brýle
Šnorchl
Boty do vody

1

Brýle
Jsou tou nejdůležitější pomůckou pro šnorchlování, neboť se bez nich nemůžeme obejít. Pokud si nasadíme masku na obličej a jemným nádechem vytvoříme podtlak, měly by nám pevně orámovat oči a nos. Je velice důležité, aby nám brýle držely na hlavě jen s malou pomocí pásku, neboť by neměl být příliš utažený.

2

Šnorchl
Pokud chceme nerušeně pozorovat mořské dno, vybíráme kvalitní šnorchl s výpustným ventilkem, který se nachází pod náustkem. Pro naši bezpečnost poslouží jeho reflexní barva a tzv. vlnolam zabraňující vniknutí mořské vody do trubice.

3

Boty do vody
Pro šnorchlování v oblasti korálových útesů jsou nezbytnou součástí správného vybavení. Při výběru dbáme především na pohodlnost, boty nás nesmí nikde škrtit a zároveň nám musí pevně držet na noze. Ochrání nás před pichlavými ježky i žahavými korály.

4

Ploutve
Turistické šnorchlování na hladině je bez ploutví mnohem bezpečnější než s nimi. Při potápění na nádech už by nám tato potapěčská pomůcka neměla chybět, neboť nám pod vodou dodává větší hbitost a rychlost.

5

Specializovaný obchod
Pokud se chcete šnorchlování věnovat opakovaně, doporučuji navštívit přímo obchod s potapěčskými potřebami. Pracovníci vám vyberou vhodné vybavení na míru, kvalitu však doprovází i vysoká cena.

Pokud se vám brýle neustále mlží, vypláchněte je slanou vodou a slinami.

Nikdy nenechávejte výbavu na šnorchlování na sluníčku.
Po každém použití je potřeba vše důkladně umýt sladkou vodou.

Autor: Anetka5
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak naučit dítě plavat
Jak vybrat kuchyňskou sůl | rady a tipy
Jak legálně pokácet dřeviny
Jak vyhlásit památný strom