Co je potřeba

sklenici s víčkem, kořen lékořice, drcenou lékořici, 60% konzumní líh

1

Sladký a lepkavý kořen

Co vlastně víme o lékořici? Tato rostlina vyrůstá ve vysoký keř s modrými kvítky a drogou je právě černý sladký kořen. A proto již zmíněné cukrářské výrobky mají černou barvu. Lékořice posiluje obranyschopnost organismu, pomáhá při potížích se žaludkem, při střevních potížích, posiluje slinivku, uleví při dýchacích potížích.

2

Připravte si lékořicový čaj

Lékořice přináší úlevu při menstruačních a klimakterických potížích. Necelou lžičku drceného kořene lékořice přelijte 3 dl vroucí vody a nechte 15 minut vylouhovat. Potom přeceďte a pijte po doušcích.

3

Lékořice na cévní systém

Pomáhá udržovat průchodnost cév a je prevencí srdečních chorob. Lékořici užívejte maximálně 6 týdnů, potom si dejte čtyřtýdenní pauzu. Pozor! Látka glycyrhizin, obsažená v lékořici, mírně zvyšuje krevní tlak.

4

Lékořicová tinktura

Připravte si 3 dl 60% konzumního lihu a jednu lžíci drceného kořene lékořice, kterou tímto lihem přelijete a nechte 14 dní na teplém místě vylouhovat. Použijte třeba sklenici od okurek s víčkem a denně ji protřepávejte. Po čtrnácti dnech obsah přeceďte, nalijte do jiné skleněné lahve a uchovávejte v temnu. Užívá se 3x denně 15 kapek, pravidelně po dobu 4-6 týdnů. Tímto přípravkem si můžeme i zevně ošetřovat kožní problémy.

5

Kousek kořene vhoďte do čaje

Oslaďte si čaj lékořicí. Ne denně, ale tak 3x týdně. Doporučuje se to i u malých dětí. Je to výborná prevence proti dýchacím onemocněním a zároveň odhleňujeme tímto svůj organismus.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (3 votes)