Přejít k hlavnímu obsahu

Jak a co dělat v lednu na zahradě

03. Leden 2018

V lednu není příliš příležitostí pro zahrádkáře, jak zahradu obhospodařovat, ale vždy je možnost na ni nějak dohlédnout. Ideální je na zahradu chodit pravidelně kontrolovat stav dřevin a sněhu. Kontrolujeme zde kryty proti mrazu, můžeme také připravit krmítka pro ptáčky.

Co je potřeba

krmítko pro ptáčky, motouz, netkaná textilie, lopata na sníh

1

Zaléváme stálezelené rostliny, které potřebují vodu i v zimě. Zalít bychom je měli ve dnech, kdy nemrzne. Se zálivkou však počkáme, pokud v následujících dnech hrozí snížení teplot pod bod mrazu.

2

Ptáčky nekrmíme zásadně žádnými sladkými ani slanými zbytky lidské stravy. Do krmítek použijeme speciální sypané směsi pro zahradní ptactvo skládající se převážně ze slunečnicového semene, máku, sezamového semene anebo prosa. Také jim do krmítka můžeme dát kus loje odkrojeného z vařeného hovězího masa anebo jablka či oříšky.

3

V lednu je ideální čas pro výsev begonií, hlíznatých i záhonových. Výsevní misky umístíme na světlé místo a výsev nezasypáváme. Semenáčky vzchází při teplotě 20-22 °C. Jakmile vyklíčí, je vhodné snížit teplotu na 18 °C, aby se semenáčky příliš nevytahovaly.

4

V poslední dekádě ledna sejeme do kvalitního výsevního substrátu celer. Po vyklíčení potřebuje teploty přes 25 °C, lépe až k 30 °C. Po vyklíčení udržujeme teplotu kolem 20 °C. Pokud by pěstební teplota klesla pod 12 °C, sazenice by vybíhaly do květu. Pro výsev používáme pouze mořené osivo.

Autor: ZBohdalova
Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici