Přejít k hlavnímu obsahu

Jak najít práci v zahraničí

15. Říjen 2013

Také nejste spokojeni s pracovní nabídkou, kterou vám nabízí naše republika? Není samozřejmě nutné zde přetrvávat a tak pokud se chcete mít skutečně lépe, je dobrým krokem najít si svou cestu někde v zahraničí. Práce v zahraničí ale není žádný med. Výhodu mají jazykově zdatnější uchazeči o zaměstnání, přesto i jazyková bariéra se dá překonat. Při hledání práce v zahraničí by první kroky měly vést na servery s nabídkami zaměstnání a úřad práce.

1
Pokud dobře ovládáte cizí řeč, není nic jednoduššího než na internetu najít tamní pracovní servery, kde se to doslova hemží nabídkami na nové zaměstnání. Stačí tak odpovědět a v případě potřeby se dostavit i na případný pohovor. Z hlediska nutného cestování to však není nejlepší volba. Pokud se však i přesto rozhodnete pro tuto možnost, je velmi vhodné navštívit webové stránky portálu pracovní mobility EURES, kde najdete mimo jiné i seznam zahraničních pracovních portálů.
2
Pokud však hledáte jednoduchou a hlavně manuální práci, je možné požádat o pomoc některou z pracovních agentur, které se na hledání zahraničních prací přímo specializují. Ty vám tak nejenom zařídí celou řadu věcí, ale samozřejmě vám se vším, co bude potřeba, pomohou. Vy už poté odlétáte přímo do cílové země, kde se pouze nahlásíte svému novému zaměstnavateli a můžete pro něho začít pracovat.
3
Poměrně oblíbený postup u mnohých lidí hledajících kvalitní a stálejší práci je to, že do dané země nejprve odcestují, zajistí si kvalitní bydlení a teprve poté práci hledají. Vzhledem k mnoha pracovním pohovorům je to poměrně dobrý postup. Předpokládá však nutnost poměrně vysokých investic do období, kdy ještě práci nemáte, nebo čekáte na první výplatu.
4
Nezapomeňte, že při hledání práce v zahraničí je třeba předložit všechny potřebné doklady v příslušném jazyce. Lze předpokládat, že pokud chcete pracovat v zahraničí, ovládáte potřebný jazyk. Pokud však tento jazyk v písemné formě neovládáte naprosto perfektně, nechte si tyto dokumenty (např. motivační dopis, životopis, své publikované články apod.) přeložit raději od akreditovaného překladatele. Tato investice se vám určitě vyplatí.
5
Ať už tedy zvolíte jakoukoliv metodu, buďte obezřetní a snažte se pokud možno vyhýbat podvodníkům. Ačkoliv se vám bude řada lidí snažit pomoci v hledání práce, vždy volte pouze zkušené a ověřené agentury. A samozřejmě platí, že byste neměli nikomu nic platit předem. Často totiž můžete o své peníze velmi snadno přijít. Takových případů je nejenom v naší zemi bohužel více než dost.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto k tipům jak najít práci v zahraničí: SPX1MSD, ID: 855, Pixmac.cz

Hodnocení
Emil Pařízek (neověřeno) | Po, 06/17/2019 - 02:31

Nad tím, že bych se po nějaké práci poohlížel v zahraničí už jsem v minulosti také uvažoval. Naposledy před několika lety, kdy jsem byl delší dobu bez práce. Nakonec k tomu ale nedošlo, protože jsem místo hledání nové práce začal s vlastním podnikáním. Konkrétně jsem si díky https://www.ioffshore.cz/ rozjel svou vlastní offshore firmu.

Jarek Kučera (neověřeno) | Pá, 06/07/2019 - 19:54

Já si myslím, že velmi užitečné rady. Děkuji mockrát. Osobně jsem toho názoru, že pokud si člověk chce hledat práci v zahraničí, tak je dobré hledat práci v nějakém oboru, který má budoucnost. V současné době má podle mě asi největší budoucnost práce ve finanční sféře. Jestli můžu doporučit, tak třeba tady https://www.financnipomocnik.cz/prace-snu-poradime-vam/ se tomuto tématu věnují více dopodrobna.

Sandra M. (neověřeno) | Út, 04/16/2019 - 21:50

Hledáte práci blízko Vašeho bydliště? Podívejte se i u nás - počet nabídek stále roste.

Zadejte jen požadovanou lokalitu, kde hledáte práci nebo si nastavte "hlídacího psa" a nechte si nabídky zasílat do emailu.

http://www.hitprace.cz/

Marek K. (neověřeno) | St, 03/20/2019 - 06:10

Já bych si třeba práci v zahraničí našel velmi rád, ale bohužel už jsem starší ročník a kromě lámané ruštiny žádný jiný cizí jazyk neovládám, což je celkem problém. Už delší dobu jsem nezaměstnaný a nabídka pracovních míst u nás není zrovna dvakrát široká, takže si nejsem jistý co budu dělat. Asi mi tedy nezbyde nic jiného než čekat, že se tady u nás nějaké volné pracovní místo brzy naskytne, ale to může trvat pěkně dlouho...

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Češi stále častěji jezdí za prací do zahraničí. Volný pohyb zboží, kapitálu a osob v Evropské unii funguje na plné obrátky a také v nečlenských zemích…
Obrázek není k dispozici
Psala se devadesátá léta minulého století, když benešovský podnikatel ve stavebnictví Miroslav Švarc vymyslel, jak ušetřit na odvodech na sociální a z…
Jak okamžitě zrušit pracovní poměr
Pracovní poměr může skončit jen na základě skutečností, které vymezuje zákon. A jedním z nich je i okamžité zrušení pracovního poměru. Tohoto institu…