Přejít k hlavnímu obsahu

Jak ošetřit dřevěnou podlahu | rady

Jak ošetřit dřevěnou podlahu | rady. Pokud jsme si pořídili dřevěnou podlahu, nebo jsme ji již zdědili při koupi objektu, je krásná. Je to proto, že dřevo je přírodní materiál a podlahy z něj jsou pro svou teplou barevnost velmi oblíbené. Ale abychom se mohli z dřevěné podlahy radovat co nejdéle, připomeneme si pár rad, pokud jde o ošetřování takové podlahy.

Co je potřeba

impregnační přípravky - laky, vosky, oleje
štětce
voda
brusné papíry
hadry

1

1. V současné době každý výrobce dřevěných podlah nabízí současně i prostředky k jejich ošetření. Máme tři základní typy pro údržbu dřevěné podlahy. Podlahu můžeme nalakovat, ošetřit olejem, nebo zvolit podlahu voskovanou. Veškeré tyto úpravy se dělají okamžitě při položení podlahy.

2. Průmyslové laky se začaly používat již na počátku dvacátého století. Nejprve to byly fenolové pryskyřice, po nich nitrocelulózové laky a pak akrylové pryskyřice, polyuretany a epoxidy. Současnost patří především vodou ředitelným lakům a také se vracíme k přírodním způsobům údržby, tedy dochází k renesanci olejů a vosků. Tyto prostředky jsou díky moderním postupům v technologii technicky zcela na nové úrovni.

3. Impregnace je ochrana dřeva a hlavně jeho spár proti vlhkosti. Provádí se po položení každé plovoucí podlahy v celé ploše. Zapracováním impregnačního přípravku do spár podlahy dojde k vytvoření ochranné vrstvy ve spojích, a tím i k prodloužení životnosti celé podlahy.

4. Jednou z možností údržby dřevěné podlahy je lakování. V dnešní době se používají nejvíce laky vodou ředitelné, což nám usnadňuje jejich použití. Před lakováním dřevěných podlah si dobře spočítáme, kolik budeme zvoleného laku potřebovat. Lak se nanáší ve dvou až třech vrstvách.

5. Další způsob ošetření dřevěné podlahy je naolejování a voskování. Dnes máme na trhu nepřeberné množství těchto přípravků na údržbu dřevěných podlah. Vosk i olej nanášíme ručně nebo strojem ve dvou vrstvách. Ta první musí samozřejmě dobře zaschnout a můžeme ji i přebrousit. Olej necháme vsáknout a pak povrch vytřeme do sucha. Po vytvrzení, což je podle typu někdy již za osm hodin, natáhneme druhou vrstvu již přípravky, které jsou vodou ředitelné. Tady stačí podlahu pořádně naolejovat a nechat několik hodin odpočinout, aby se veškerý olej vsákl. Pak podlahu vyleštíme.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit smutnic | rady a tipy
Jak vybrat kuchyňský nůž | rady
Jak pečovat o robotický vysavač | rady
Jak nanést protiplísňový nátěr | rady
Jak odvzdušnit podlahové topení | rady