Přejít k hlavnímu obsahu

Jak otevřít zamrzlé dveře automobilu

V zimním období se velice často stává, že přijdeme ráno k autu a zjistíme, že zámky jsou zamrzlé, nejdou odemknout. Zde je pár návodů na to, jak si s daným problémem poradit.

1

Zamrzlý zámek dvířek automobilu snadněji otevřeme, když klíč nahřejeme rozžehnutou zápalkou nebo zapalovačem (lze použít u starších automobilů – u klíčů bez elektronického čipu). Horký klíč zasuneme do zámku a necháme ho několik vteřin v klidu, aby se teplo převedlo na okolní kov. Podle potřeby tento proces několikrát opakujeme, dokud se klíč nezačne normálně otáčet. Rozhodně nepoužíváme sílu, klíč by se mohl zlomit.

2

V prodejně autodoplňků můžeme také zakoupit odmrazovač zámku. Je to malá aerosolová nádobka, z níž se rozmrazovací tekutina vstříkne do zámku. Odmrazování touto metodou většinou trvá déle, než rozmrazování pomocí zahřátého klíče.

3

Při mytí auta v zimním období přelepíme klíčové dírky lepicí páskou, aby do nich nenatekla voda. Dobře naolejované zámky také zabraňují zamrznutí zámku, protože olej nezamrzne. Do klíčové dírky vpravíme pár kapek oleje (olej určený pro údržbu automobilových zámků, olej na šicí stroje) nebo olejem potřeme klíč a zasuneme do zámku.

4

Pokud zamrzne západka dveřního zámku, vetšinou ji můžeme uvolnit opakovaným stisknutím kliky nebo knoflíku zamykání zvnitřku vozu. Pokud to nepomůže, nastříkáme rozmrazovač do prostoru nad západkou mezi dveřmi a středním sloupkem.

Dveře nepřimrznou ke gumovému těsnění, pokud toto před zimou natřeme glycerinem.

  • Pokud odcházíte v zimním období od auta, ujistěte se, že máte rozmrazovač zámků v kapse a ne v zamčeném autě.

Pavel Candát (neověřeno) | Pá, 08/30/2019 - 20:48

Do situace se zamrzlými dveřmi u auta jsem se bohužel dostal minulou zimu. Nejhorší na tom bylo to, že jsem spěchal do práce a neměl u sebe takový ten přípravek na rozmrznutí zámku. Nakonec mi tedy nezbylo nic jiného, než zavolat na pomoc zámečníka. Nebylo to sice zrovna levné, ale alespoň dorazil rychle a já se stihl do práce dostat včas.

PetrP (neověřeno) | So, 01/09/2016 - 12:09

Olej na zámek použít můžete a doporučují to i zámečníci. Je ale důležité použít opravdu olej na šicí stroje, jak je správně uvedeno v článku a nemazat zámek každý týden, ale jen jednou, dvakrát do roka.

Zdeněk Vacek (neověřeno) | So, 01/09/2016 - 08:24

Nikdy nepoužívejte olej na promazání zámku. Přečtěte si návody při koupi zámku. Pokud použujete olej, na ten se nabalí prach a za čas můžete zámek vyhodit.

Milan (neověřeno) | So, 12/08/2012 - 05:28

V prodejnách Auto prodávají přípravek na zamrzání dveří u auta.Je to nádobka s houbičkou kde je nemznoucí směs(nevím co to je za směs)

Honza Jan (neověřeno) | Pá, 12/23/2011 - 13:03

Dneska jsem musel tento problém řešit. Pomohla mi inj.stříkačka a neředěná zimní směs do ostřikovačů :o)

Další zajímavé články