Přejít k hlavnímu obsahu

Jak ovládat Google Wave 1 - nová vlna

29. Leden 2010

Google Wave je nový klient společnosti Google, který má ambice spojit rozličné funkce sociálních sítí a různé moderní aplikace do jednoho uživatelského rozhraní. Jedná se o jakési splynutí všech známých sítí. Google Wave je v současnosti v testovací verzi, do níž mohou zasahovat vývojáři z celého světa.

Uvažujeme-li, že internet je oceánem, pak Google Wave je jakýmsi filtrem. Vy a vaši přátelé můžete surfovat na vlnách oceánu a zapojit se do příslušných diskusí. Jestliže blogy, současné sociální sítě apod. budeme považovat za web 2.0, Google Wave má našlápnuto na web 3.0. A to z jednoho důvodu. Google Wave je rozšířen o roboty, kteří se chovají stejně jako lidské kontakty. Robot může publikovat, upravovat obsah vlny nebo udržovat interkaci s uživateli.

Zatímco u webu 1.0 byl obsah internetu výlučně tvořen redakcemi (někdo tvořil obsah pro čtenáře), web 2.0 pak přinesl pokrok v tom, že uživatelé začali obsah sami vytvářet (např. diskuse, blogy, sociální sítě jako je Facebook, Twitter nebo YouTube...). Spekulovalo se tedy nad tím, co přinese web 3.0 - a začalo hovořit o tom, že web 3.0 by pravděpodobně představoval web, jehož obsah je vytvářen robotem... Google Wave se začíná přibližovat.

Začneme novou vlnou, zhlédněte videonávod.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k videu

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak nastavit domovskou stránku
Obrázek není k dispozici
Jak si změnit vzhled Facebooku
Jak poznat škodlivé látky v kosmetice