Přejít k hlavnímu obsahu

Jak postupovat při zaslání peněz na špatný účet

06. Listopad 2013

Nikdo z nás bohužel není neomylný, a tak se i vám může stát, že se kvůli nepozornosti při zadávání příkazu k úhradě na počítači přehmátnete, nebo se prostě spletete a zadáte do příkazu špatné číslo účtu, kam má banka provést platbu. Když na to přijdete, zřejmě se vám orosí čelo hrůzou. Ale nebojte, peníze nemusí být nenávratně ztracené, jak vás možná v první chvíli napadne.

1
Pokud na chybu přijdete ještě před splatností příkazu, stačí ihned kontaktovat vaši banku a požádat ji o zrušení chybné platby. Storno platby je u většiny tuzemských bank možné jeden den před splatností. Některé banky provedou storno platby před splatností příkazu k úhradě zdarma, jiné mají tuto službu zpoplatněnou (v řádech desítek korun).
2
Pokud svou chybu odhalíte až v den splatnosti, pravděpodobně již je na provedení storna příslušné platby pozdě, ale rozhodně nic nezkazíte tím, pokud svou banku také ihned zkontaktujete.
3
Nejlepší varianta při chybném zadání platby je tehdy, když platba již proběhla, ale byl zadán neexistující účet. V tomto případě se chybná platba vrátí během pár dnů automaticky zpět na váš účet. Pro jistotu můžete také zkontaktovat svou banku.
4
Nejsložitější řešení vás čeká v případě, že platba již proběhla na chybný, ale existující účet. Pokud budete mít štěstí na poctivého jedince, pošle vám peníze obratem zpět sám od sebe. Pokud tak neučiní, v tom případě musíte zajít do své banky, kde vyplníte příslušný formulář žádosti o navrácení. Vaše banka pak tuto žádost předá bance, která spravuje bankovní účet neoprávněného příjemce vaší platby, a ta jej předá příjemci.
5
Banka v tomto případě vystupuje pouze v pozici zprostředkovatele, proto pokud příjemce nereaguje na vaši žádost, musíte se pokusit kontaktovat příjemce přímo, přičemž banka vám musí na vaši žádost poskytnout jeho identifikační údaje.
6
Pokud nadále příjemce nereaguje na vaše požadavky na vrácení peněz, budete muset k soudu podat žalobu o vydání bezdůvodného obohacení.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: CELAL TEBER, ID: 1287061, sxc.hu

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak zjistit kód banky
Kód banky se uvádí za číslem účtu. Potřebujete-li bezpečně zjistit, které bance je přidělen který kód, pak použijte následující postup. Ten vám umožní…
Jak zažádat o příspěvek na bydlení
Příspěvek na bydlení je dávka ze státní sociální podpory, která pomáhá lidem s nižšími příjmy s jejich náklady na bydlení. Myslíte si, že s vašimi pří…