Co je potřeba

písková filtrace
bazén

1

Jak funguje písková filtrace

Bazénová filtrace založená na protékáním vody křemičitým pískem funguje velmi jednoduše: výkonné čerpadlo nasává vodu do vícecestného ventilu. Voda pak shora protéká vrstvou křemičitého písku, který zachycuje hrubé i drobné nečistoty. Ze spodní části filtrace odtéká úplně čistá voda zpět do bazénu.

Pro snadnější údržbu je mnohdy přímo za čerpadlem umístěno síto na hrubé nečistoty. Filtrování vody přes pískový základ navíc pomáhá udržovat vhodné pH vody a tím snižuje množství potřebné údržbové chemie.

2

Výhody pískové filtrace

Oproti levné kartušové filtraci, jejíž oblíbenost u milovníků bazénu neustále klesá, má písková filtrace hned několik výhod: dlouho vydrží, snadno se udržuje a má větší výkon.

Zatímco kartušovou filtraci je nutné několikrát za sezónu kompletně vyměnit, u pískové postačí důkladné propláchnutí zhruba jednou za týden. Kompletní výměna je pak nutná za 2-3 roky. Vyšší výkon pískové filtrace také umožňuje připojení dalších zařízení, jako například bazénového vysavače nebo solárního ohřevu vody.

Písková filtrace je vhodná pro všechny bazény, od nafukovacích až po zcela zapuštěné.

3

Výkon pískové filtrace

Nejdůležitější kritérium při koupi filtrace. Rozhodně platí, že čím větší bazén máte, tím větší výkon filtrace je nutný k dokonalé údržbě. Potřebný výkon filtrace získáte snadno: obsah vody v bazénu vydělíte čtyřmi a dostanete tzv. kubíkový výkon. Kubíkový výkon filtrace by měl být stejně nebo lépe větší než kubíkový výkon samotného bazénu.

4

Instalace pískové filtrace

Při montáží pískové filtrace je třeba dbát na několik věcí:

povrch, na který filtraci umísťujeme musí být vždy rovný, posypaný tlustou vrstvou písku nebo ještě lépe vybetonovaný
vzdálenost od okraje bazénu nesmí být menší než 3 m, u některých typů dokonce 3,5 m
písková filtrace musí být vždy umístěna pod úrovní hladiny vody
filtrace musí být chráněna proti větru, dešti a přímému slunci
při umístění filtrace nezapomeňte vykopat odtokový kanál pro odvádění vody po proplachování
instalaci pískové filtrace nechte raději na odborníkovi, v případě laického zapojení vám pojišťovna neproplatí případné škody a navíc je to nařízeno vyhláškou, i když v praxi těžko kontrolovatelnou

5

Zazimování pískové filtrace

Pískovou filtraci je nutné důkladně připravit na zimu, jinak hrozí její poškození. Před příchodem zimy důkladně propláchněte pískové filtry, nejlépe dvakrát. Mobilní filtrační jednotku odneste do sklepa. V ostatních případech odpusťte vodu v bazénu minimálně 20 cm pod úroveň spodní trysky. Během zimy tuto vzdálenost několikrát zkontrolujte. Hladina vody nikdy nesmí dosáhnout této úrovně. Nezapomeňte zkontrolovat, že v hadicích nezůstala žádná voda, jinak hrozí jejich poškození mrazem.

Tipy

Nakupujte bazény a příslušenství k bazénům jen u osvědčeného prodejce. Doporučuji e-shop Master Sport na webu www.nejlevnejsisport.cz, který zákazníkům nabízí zákaznickou linku, na které vám operátorky pomůžou s nákupem.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.666665
Average: 3.7 (3 votes)