Přejít k hlavnímu obsahu

Jak poznat zimní pneumatiky od letních

28. Prosinec 2013

Když se blíží zima, tak je jistě na místě si opatřit zimní pneumatiky, jestliže nevíte, jaké to jsou, tak se nemusíte obávat, jde to zjistit velmi jednoduše. Na výměnu pneumatik je třeba vždy myslet včas a jestliže si zakoupíte vůz, tak je vhodné se podívat, jaké pneumatiky má nazuté. Podmínky pro pneumatiky jsou dány přísně kontrolovanými předpisy, které je doporučené dodržovat, nejen kvůli naší bezpečnosti, ale i pro případ policejní kontroly, která pneumatiky často kontroluje. Jak lze poznat zimní pneumatiky od letních?

1
Emblém s vločkou Jako standardní označení se pro pneumatiky považuje symbol hor s vločkou. Tento symbol je vždy na boku pneumatiky a v celé Evropské unii je to platný symbol pro zimní pneumatiky.
2
Označení MS Dále se jako zimní pneumatiky považují ty, které nesou označení M+S, MS, M/S nebo M.S. Samotné označení M je z anglického slova “mud“, tedy bláto, a S je jako “snow“, tedy sníh. Tyto pneumatiky jsou ovšem výrobci nedoporučované, jelikož i přes své označení skutečně plně zimní nejsou, ale podle českých předpisů ano. Někdy je označení MS společně v kombinaci se znakem hor s vločkou.
3
ET, ML, MPT Další zimní pneu, které česká legislativa uznává, jsou pneumatiky s označením ET, ML a MPT. Jde o zkratky Extra Tread, Mining and Logging a Multi Purpose Truck. Znamená to extra sjízdné, hornictví a těžba dřeva a víceúčelový vůz.
4
Vzorek pneumatik Nejdůležitější vlastností pneumatiky je hloubka vzorku. I když máte zimní pneumatiku, ale jejich vzorek není hluboký minimálně 4 mm, tak by jako zimní nebyly uznány. Pokud chcete rychle rozlišit zimní pneumatiky od těch letních, tak právě už podle vzorku lze obvykle poznat, o jaké pneumatiky jde. Vždy je ovšem lepší zkontrolovat označení, jelikož může být, na první pohled letní pneumatika, ve skutečnosti zimní, která má sjetý vzorek.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: ilustrační, ID: 83988887, Motohide Miwa, Pixmac.cz

Hodnocení
Filip Málek (neověřeno) | Po, 06/03/2019 - 21:13

Ta hloubka vzorku je určitě dobrý ukazatel, ale jak píšete ne vždy je to tak jednoznačné. Já si třeba hloubku vzorku na svých zimních pneumatikách pro jistotu jednou za čas přeměřuji hloubkoměrem, abych měl jistotu, že jsou pořád bezpečné. Podle mě je právě ta hloubka vzorku jedna z věcí, kterou na zimních pneumatikách řidiči často podceňují.

KamSsa1 . (neověřeno) | Čt, 05/30/2019 - 23:44

Díky za návod, koupil jsem si nové auto a nevěděl jsem jaké pneumatiky na něm vlastně jsou. Podle návodu se patrně jedná o zimní, a tak si budu muset přes https://www.pneuok.cz/ koupit ještě letní. Se zimními by se totiž v létě prý jezdit nemělo.

To je zajímavé. Já právě tyto pneu od Goodyearu také měl a byl jsem s nimi vcelku spokojen. Co se týče těch použitých pneu, tak finančně je to určitě výhodnější, jen je dobré si dávat pozor na to, aby byly v opravdu dobrém stavu. Já teda spíš preferuji nové.

Koldovský (neověřeno) | Út, 12/08/2015 - 15:33

Já ještě nadhodím téma NOVÉ či POUŽITÉ pneumatiky. Uvedu jeden příklad z praxe: bratránek šel do nových pneumatik Goodyear Ultra Grip 8 a podle něho doslova katastrofa. Jezdí v podkrkonoší denně cca 200km. Po jedný zimě z nich má letní pneumatiky, takže rozhodně nedoporučuje. Já šel jinou cenu – pořídil jsem použité pneumatiky (http://www.pouzite-pneu.eu/zimni~c5.html) a moc dobře jsem udělal. Na tomto webu je široká nabídka použitých pneumatik za příznivý poměr užitek/cena. Pneu na celé auto pod cenu 2.000,- se mi fakt zamlouvá.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Vzhledem k zákonům v naší zemi musí být většina vozů po zimní období vybavena zimními pneumatikami. Ty díky svým vlastnostem nejenom mnohem lépe zabír…
Obrázek není k dispozici
Pokud se chystáte s rodinou na hory, nezapomeňte své auto do zimy vhodně připravit a vybavit. Vyvarujte se nejčastějších chyb, nepodceňte přípravu a n…